Ja i morgon (fredag 20/1) kommer mitt IKEA kök så nu är helgen räddad  :)

Dock har jag en fundering. Jag vill inte bli strandad i fritidshuset utan skruvar och dyligt och bli tvungen att vänta till efter helgen med att montera.

Så min fråga är... Följer det med skruvar/möbelvinklar för att fästa köket i väggen?

Ett snabbt svar vore tacksamt då jag snart sticker upp till vischan (läs stugan) snart.
 
Nej! Det följer inte med skruvar för att fästa skåpen mot vägg. "Hängbeslag" som du monterar i skåpen följer med men inte skruv. Olika väggtyper kräver olika typer av skruv och IKEA kan ju inte veta vilken typ av vägg som du har hemma... :)

// WM
 
Hejsan!

Mitt råd är att ha så mycket tålamod som möjligt!!!

När vi beställde och monterade vårt IKEa-kök fick vi åka hela 6 gånger till IKEA-varuhuset för att byta eller komlettera eller helt enkelt köpa till som inte fanns med. Bland annat så hade de beställt 11 hörnskåp :surprised:

I övrigt håller jag med "Wintermute" ang beslag att fästa i väggen.
 
Jag har precis monterat ihop mitt IKEA kök och satt upp de, enda som jag ser fattades var en lådhurts som dom utan att ifrågasätta skulle skicka gratis. Lite rappligt måste jag säga att IKEA är men man får ju vad man betalar för :) Vad jag blev förvånd över var att man endast skulle ha två fästpunkter för att hänga väggskåpen i... hoppas det inte rasar ner :)
 
monterade Ikeakök i höstas. Mycket imponerad allt fanns med varenda skruv. Jag måste sägaär det några som det verkligen strular för är det dem som inte köper Ikea utan från andra kökstillverkare. Helt min egen erfarenhet...

 
Hej igen!

Vad roligt att höra att ni andra inte haft samma strul som jag hade med mitt kök från IKEA! Trots allt strul som var kan jag ändå tänka mig att ge mig på det igen. Det är ju superkul och det blir såå fint!!!

Jag kom på en sak till du skall tänka på: Ha en full-laddad skruvdragare eller fler att byta av med!

Lycka till med monterandet i helgen och hoppas att det blir fint! :)
 
lottentott skrev:
Hejsan!

Mitt råd är att ha så mycket tålamod som möjligt!!!

När vi beställde och monterade vårt IKEa-kök fick vi åka hela 6 gånger till IKEA-varuhuset för att byta eller komlettera eller helt enkelt köpa till som inte fanns med. Bland annat så hade de beställt 11 hörnskåp :surprised:

I övrigt håller jag med "Wintermute" ang beslag att fästa i väggen.
Ett kök med 11 hörn  ;D Det skulle jag vilja se. Undrar vad de har tänkt på fabriken ?? (Förmodligen inte alls ::) )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.