Har planer på att regla ut väggen och dra alla kablar bakom väggen fram till plasman. Och sedan sätta en svart fondvägg på¨denna.

Har ni några ideèr hur jag skall göra med platsen för en ps3,reciver och dreambox.

Skulle ni byggt in en hylla eller skulle ni monterat typ en glashylla på väggen?
 
Blir det att du ska bygga in tv:n i en ram? Så att den är insjunken i väggen så att säga?
Jag har en ide på hur jag skulle göra.
Säg att du reglar ut väggen 6cm (2" plus gips, tapet) Då skulle jag gjort lådor för varje enhet och byggt in dom i väggen under tv:n, helst osymmetriskt.
Bifogar skiss.
 
  • namnlös.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Super tack:) jätte bra tips.

Jag kommer nog inte att bygga en ram runt tv`n, men jag kommer att sänka in den något och placera en ljusslinga bakom.

Visst menar du att lådorna kommer att sticka utfrån väggen, lådans djup-6cm?)

Tackar för ideèn skall ut å surfa på ikea å kolla om det finns något man kan köpa där å modifera:), vågar mig inte på sånt finsnickeri:)

Mvh Daniel
 
skön idé...
har tänkt göra något liknande bara att jag tänkte ha en låg skänk och sen bygga ut en nisch för teve med sladdar...

blir det inte konstigt med hyllor rätt ut en reciver är ju ganska djup... kanske blir svårt att få det hållbart eller har ni några smarta tips...iså fall kanske jag snor dem.... = )
 
jag skulle ju försöka få infällt receiver m.m. så bra det går och lägga in en tyst fläkt i bakkant!
 
Jag har satt PS3 reciever m.m. i rummet bakom väggen. Det ställer lite krav på signalerna för din fjärrkontroll (ej PS3), och så ser du inte eventuella displayer (ej PS3).

Fast det är väldigt skönt att bara ha en platt TV på en vägg och någon högtalare här och där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.