Jag hjälper mina föräldrar att slå ut en vägg mellan kök och vardagsrum i deras hus från 60-talet. Väggen är lite mer än en meter djup och på våningen precis ovanför finns badrummet. På ett ställe har vi hittat en massa svarta fläckar på board och träreglar. Jag har aldrig sett husmögel tidigare, så jag kan inte identifiera helt vad det är, men jag misstänker mögel av två anledningar: Jag brukar alltid bli täppt i näsan efter någon dag när jag är här på längre besök och för 10–15 år sen renoverades badrummet ovanför på grund av fuktskador. Kanske har fukt även trängt ner hit.

Jag bifogar en bild i alla fall. Kanske inte helt prima kvalitet, men ser det ut som något som kan vara mögel?

moegel.jpg
 
Alldeles oavsett så hade jag tagit bort allt som såg ut sådär.
 
ja det verkar vara mögel om inte faktiskt hussvamp som är ett h-vete. skulle jag vara du så kontakta erat försäkringbolag så ni får det på försäkringen. antisimex e nog ingen dålig ide
 
Jo, det ska bort och Anticimex har vi kontaktat för undersökning. Tänkte bara att vi kunde få ett snabbare svar här och det verkar det bli mycket mer än vi tänkt som måste bort tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.