Vi ska bygga lösvirkeshus och har fått ett pris på en 160 kvm platta inkl vvs och golvvärme på 345000 kr. Låter det rimmligt? (isolering 300mm).

I den invändiga vvs ska det ingå dragning ovan platta till ett badrum m tvättmaskin och en gästtoa, kök samt ett "teknikutrymme" (bergvärmepump, tank, födelare golvvärme,ftx mm) jämte kök.
Golvvärme på övervåning ca 60 kvm ska ingå också. Vad kan detta kosta?

Ventilationen blir en separat post.
 
Vi ska antagligen bygga med fiskarhedenvillan och där har vi fått ett pris på 311 000 för en platta i ungefär samma storlek. Det är exkl. vvs och golvvärme men inkl. 80kubik singel och 3 timmars grävarbete (vilket inte känns så mycket) så i relation till detta så verkar 345 000 som ett väldigt bra pris. Bygger du i Stockholm? Det ska vi göra och vi tänkte försöka hitta billigare lösningar än att gå genom Fiskarhedenvillan.

Ingår det schakt och singel i ditt pris? Skulle vara toppen om du kunde berätta vad det är för firma så kanske vi skulle kunna kontakta den också.
 
För 174 kvm husplatta (300 mm isolering) och 50 kvm garageplatta (200 mm isolering). Golvvärme i båda plattor. För det betalade jag ca 200 000 kr. Då gjorde jag jobbet själv, köpte en sats för plattan där allt material ingick. Gjutningen lejde jag bort till kunnigare folk (kostnad ingår i den summa jag angav). Utöver det här betalade jag 20 000 för rördragning - avloppsstammar, rör i rör draget till alla våtutrymmen (toalett, badrum, kök och tvättstuga) + luftning till avlopp

.
 
Jag betalade 353.400kr för en platta på 151 kvm.
Detta ingick:

Golvvärme 12 slingor
300mm isolering / kantelement
VVS dragningar
Gjutning av Södertälje betong.
Drenering runt plattan och extra för att ansluta till dagvatten
620 ton 0-90 kross

Och allt arbete samt planering/jämning av tomten på 925 kvm för vi höjde tomten ca 50cm.

Detta var i Eskilstuna
 
Redigerat:
  • Gilla
Roadroller
  • Laddar…
Jag betalade 336000 för en platta(300 isolering) på 201 m2 inklusive golvärme och fördelare med skåp samt all annan VVS i plattan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.