Hej jag har en grillmur i trägården grannen har stor problem med grillen den är inte byggnatsplikt sa bygglovnämden till mig men miljönämden var tycker dom
 
Thomas59
Låter inte som ett bygglovsärende men du kanske kan ge lite mer info?
 
jag har köpt en grillmur och byggt en (pergola)rengnskydd vi byggde de för nära tomten till grannen som vi inte fick godskänd dom ringd till bygglovsnämden dom sa att jag ska ta ner rengskydden grillmuren .....en fråga om grannen blir störd måste jag flytta på den många problem jag måste kontakta miljövärket & brandkåren för iformation
 
Thomas59
fofo skrev:
jag har köpt en grillmur och byggt en (pergola)rengnskydd vi byggde de för nära tomten till grannen som vi inte fick godskänd dom ringd till bygglovsnämden dom sa att jag ska ta ner rengskydden grillmuren .....en fråga om grannen blir störd måste jag flytta på den många problem jag måste kontakta miljövärket & brandkåren för iformation
Tja, godkänner inte grannen så är det nog bara att flytta allt. Det finns ju regler för hur nära tomtgräns/granne man får uppföra saker utan grannens medgivande. Bygger man närmare utan grannens godkännande är det nog bara att flytta prylarna precis som byggnadsnämnden säger. Att det innebär besvär för dig förändrar nog inte saken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.