Hej haren separett ???? Toalett som det är en påse i behållaren. Spelar ingen roll om jag byter påse efter en dag så luktar det skit i hela huset ändå. fläkten snurrar som bara den men vad ska man ta sig till det är en elektrolux som är ca 4 år gammal tacksam för svar mvh junior:blushing:
 
junior30 skrev:
Hej haren separett ???? Toalett som det är en påse i behållaren. Spelar ingen roll om jag byter påse efter en dag så luktar det skit i hela huset ändå. fläkten snurrar som bara den men vad ska man ta sig till det är en elektrolux som är ca 4 år gammal tacksam för svar mvh junior:blushing:
Har också separett där jag bor idag. Den ska inte lukta, men gör det likväl ibland. Jag har funderat mkt över detta och det jag misstänker att det beror på är att vi har en kamin i vardagsrummet intill. Det blir troligen ett större sug i den än vad fläkten kan stå emot. Särskilt i momentet när man sitter på toan, för då hämtar fläkten lättare luften från rummet snarare än från toaletten.

Det är min kvalificerade gissning iaf. Nu ska jag som skönt är flytta från separetten. Och jag kommer inte sakna den.
 
Hej
Har oxå en Separett, inga problem !
Det sitter ett filter till fläkten som sätter igen ganska fort (ca 1 mån)
Gör rent det !
Samt tillse att inte pinka i hinken, det ska va torrt !
Man ska inte ha nån annan fläkt på toan heller, typ en pax, då sugs skitlukten ut i rummet...
Lycka till !
 
Luktar det om Separetten har du fått urin eller annan vätska i behållaren. Se till att lägga en absorberingsduk i botten och "spola" mer försiktigt i framtiden. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.