Funktionen "Dina inlägg" finns på många andra forum. Dvs man får med ett klick upp alla trådar som man varit aktiv i, sorterade efter vilken tråd som någon senast gjorde ett inlägg i. Det blir himla smidigt och lätt att bevaka trådarna utan att behöva prenumerera el. liknande...

EDIT: Jaha man går in på bevakningar upptäckte jag precis...typiskt precis när man har skrivit ett inlägg om det... :)
 
Redigerat:
Du kan också klicka på ditt användarnamn och där välja "Hitta fler inlägg av...", men då måste du redan ha ett av dina inlägg framför dig och det har man ju inte alltid. Och visst vore det bra om man slapp klicka två gånger. Att se hur många som har läst sina egna frågor och hur många svar man fått är förmodligen en av de allra mest intressanta funktionerna. Jag ska undersöka om vi kan lägga till detta i navigeringen så att det blir lättåtkomligt.

Tack för bra synpunkt.
 
Du kan ju tjuvkika på elektronikforumet.com som enl. min mening är ett av de mest lättlästa/lättnavigerade och stilrena samt funktionella forumen. Finns säkert en del idéer att hämta.
 
  • Untitled-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Det heter "SMF" och är troligen den mest använda forumprogramvaran.

Dock är inte byggahus så dåligt måste jag säga, det är väl ett "hemmabygge" och ingen standardprogramvara? Grovt imponerad faktiskt.
 
Dina inlägg hade varit bra, gärna med en funktion där man ser om nån har skrivit någonting i något ämne.

Sen tycker jag att du ska släppa tofflorna Per, och stå upp för mer smilies! Nånting kan väl du få bestämma!?
 
steppen7 skrev:
Du kan ju tjuvkika på elektronikforumet.com som enl. min mening är ett av de mest lättlästa/lättnavigerade och stilrena samt funktionella forumen. Finns säkert en del idéer att hämta.
Tack för skärmdumpen. Vi har planerat se över navigeringen under en längre tid, men det har hela tiden kommit andra saker emellan. Hoppas detta blir något vi kan fixa inom kort eller åtminstonde i januari.
 
5.2 racing skrev:
Sen tycker jag att du ska släppa tofflorna Per, och stå upp för mer smilies! Nånting kan väl du få bestämma!?
Jag tycker liksom Marléne att vi inte ska ha några animerade smileys eftersom jag också tycker att de irriterar när man läser inläggen.
 
:Nej det tycker du inte.

Du var så glad när vi hade dom.:wow::wow:
 
C
Det finns funktioner både för dina inlägg och för nya olästa. För den sistnämnda:

http://www.byggahus.se/search.php?do=getdaily

Jag skulle dock föreslå att man inte har gränsen på 20 sekunder mellan sökning. Den skulle kunna minskas till åtminstone 5 sekunder, tycker jag.
 
cheetah1 skrev:
Det finns funktioner...för nya olästa.
[länk]
Denna "search.php?do=getdaily"-funktion finner du enklast genom att klicka på "Senaste inläggen" i undernavigeringen. Funktionen visar inte "olästa" utan de "Senaste inläggen".
 
cheetah1 skrev:
Jag skulle dock föreslå att man inte har gränsen på 20 sekunder mellan sökning. Den skulle kunna minskas till åtminstone 5 sekunder, tycker jag.
Jag håller med dig om att det är irriterande när man råkat ut för det (för mig händer det rätt ofta), men orsaken till att det just är en 20 sekundersgräns mellan sökningarna är att forumet riskerar att bli långsamt (för alla) om man skulle korta ned denna tid.
 
cheetah1 skrev:
Jag skulle dock föreslå att man inte har gränsen på 20 sekunder mellan sökning. Den skulle kunna minskas till åtminstone 5 sekunder, tycker jag.
Jag vet inte om ni märkt någon förbättring, men sedan i fredags är tiden som måste gå innan en användare kan göra en ny sökning borttagen. Jag vet att många har upplevt denna tidsgräns som störande.

Jag och Flommy bedömer att servern klarar av den extrabelastning som detta innebär. Om det börjar bli slött så säg till så får vi ändra tillbaka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.