Vilka uppfattningar finns om man ska köpa huset med inredd övervåning eller göra det själv?

Om jag har polare som är snickare borde jag kunna få ner arbetskostnaden. Sen är det bara materialet kvar, det borde inte kosta mer än ca 200', eller??
 
Jag har valt oinredd men isolerad övervåning till min Dalby 3. Isoleringsarbetet är inte värt att göra själv.

Ang övriga kostnader beror det ju på, man kan nog komma undan med kanske 70.000 + badrum hoppas jag. Jag hittar inte min kalkyl just nu men det är en del att klura på...

Skivor på vägg och tak
Väggreglar
Isolering
Tapet
Lister
Garderober
Radiatorer
Ventilation
Golv
Skjutdörrar
Multimediauttag
El
Vägguttag
Strömbrytare
Innertak
Vindsförvaring

Hör av dig om du väljer en Dalby så kan du få se mina idéer.

/Björn
 
Hur resonerar du när du sparar 70 kkr? Har du dragit av din lön och egen tid? Är det verkligen värt besväret nu när räntorna är så låga?

Enda skälet att göra jobbet själv är om man vill utforma övervåning på ett speciellt sätt t.ex ryggåstak (som modulents snickare inte fixar även om man ber snällt).

Jag tänkte nog jobba och göra det jag är bra på, så får snickarna göra det de är bra på...
 
Såhär i efterhand kan jag säga, varför hyrde jag inte in snickare som gjorde ovanvåningen, vi hade panik med 2 barn som delade rum på nedanvåningen och lillkillen inne hos oss, jag trodde att det skulle vara fort gjort, men oj vad allt tar tid,kraft och blir dyrare än man tänkt sig, har man inte någon speciell stress och verkligen kan sin sak så man slipper vänta kanske 2 dagar till någon kunnig släkting kan komma dit och instruera osv så kan man kanske gör adet själv, men ananrs hade jag nog ägnat dom timmarna åt att jobbba med det man brukar och isf kanske ta lite övertid om det finns möjlighet, snickarna jag anlitade 2 veckor på slutet gjorde lika mycket som jag gjort på 3 månader.. ;o)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.