hej,alldelens ny här men läst massa trådar om fiskarheden och deras priser,bemötande,osv.och bestämmt mej för att
jag ska att bygga ett 1-plans hus med dom ca 130kv,har dock inte bestämt husmodel,men lutar åt trasten,behöver bra öppen planlösning,har letat 1-plans hus i 6-7 år men inte hitta nåt lämpligt än eller så går det oftast på över 2 milj och/eller har jättemycket renoveringsbehov,som jag inte kan:blushing: det jag funderar på vad kostar ett sådant hus nyckelfärdigt? ca pris,har begärt offert som kommer nu till veckan,och jag bor i dalarna,och kan inte göra något själv då jag inte är händig och har tid, ska desutom träffa banken i slutet av veckan.
fundera ochså på om jag ska anlita lokal byggfirma att "bygga" huset,kan det bli billigare? lite tips och råd skulle uppskattas
 
Hej, NF med flera olika kontrakt med underleverantörer på ett Trasten går nog på ganska precis 2 miljoner exkl tomt. Sedan tillkommer anslutningsavgifter, övriga tomt/markkostnader, fin o grovplanering av tomt. Byggherrekostnader, lagfart, pantbrev, bygglov, kvalitetsansvarig, räntor under byggtiden, byggström, el o teleanslutningar + ev garage, förråd osv.
 
hej,och tack för svar, jag har nu hittat en tomt=200000:-, så det tar sig ;)
kan det bli billigare om jag anlitar någon anna byggfirma istället för fiskarhedens entrep?
 
vi ska bygga lommen.

man kan anlita egna entrepenörer och det blir nog alldeles säkert billigare.
men vi är för okunniga och för fega för att våga oss på det. kommer köra allt genom fiskarheden
men har bekanta som anlitade allt själv och dom sparade en ordentlig hacka..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.