v-g skrev:
Skulle säga skogsägor. Ingen muskelknutte klår en äkta skogsarbetare, sega som fjällbjörk brukar de vara :D
Nja, dagens skogsarbetare lider snarare av musarm än träningsvärk. :)
 
idag står följande på plats hemma:
En hacklift Panatta Sport ( TILL SALU)
En dragmaskin med trissa uppe och nere., 100kg magasin AVANCIA
Ställbar bänk, inkl curlbräda, benspark BODY SOLID
Smithmaskin BODY SOLID
Fria vikter 50mm:s hål ca 140kg. Vikter med 25mm:s hål ca 90kg
Fasta hantlar 10+20+22,5+30kg samt fitnesshantlar 1+2+3kg
Ställbara hantalar för 25mm;s vikterna
Stänger: rak internationell, EZ-curl stång, samt en specialare :)
Handtag till dragmaskin: Rak lats, vinklad lats, roddhandtag, rep, singlehandtag, kort tricepsstång, vinklad tricepsstång,
Vikställ för 50mms vikterna
Schwinn Johhny G spinningcykel

Sedan har jag mer maskiner som pga av platsbrist nu står hos min svåger:
cablecross med 75kg magasin AVANCIA
Latsdrag sittande 100kg magasin AVANCIA
incline bänkpressbänk inkl internationell stång AVANCIA
lite mer stänger o handtag
2 vinklade fasta bänkar samt en ställbar


Ja det är väl vad som avänds i dagsläget :) Alltsammans skall bli mitt eget gym då jag är klar med lokalen de skall vara i , + att en benpress skall dit.
 
-MH- skrev:
Nja, dagens skogsarbetare lider snarare av musarm än träningsvärk. :)
Rejält OT, men det finns fortfarande gott om huggare som aldrig satt sin fot i en skördare. :)
 
torparnorpan skrev:
idag står följande på plats hemma:
En hacklift Panatta Sport ( TILL SALU)
En dragmaskin med trissa uppe och nere., 100kg magasin AVANCIA
Ställbar bänk, inkl curlbräda, benspark BODY SOLID
Smithmaskin BODY SOLID
Fria vikter 50mm:s hål ca 140kg. Vikter med 25mm:s hål ca 90kg
Fasta hantlar 10+20+22,5+30kg samt fitnesshantlar 1+2+3kg
Ställbara hantalar för 25mm;s vikterna
Stänger: rak internationell, EZ-curl stång, samt en specialare :)
Handtag till dragmaskin: Rak lats, vinklad lats, roddhandtag, rep, singlehandtag, kort tricepsstång, vinklad tricepsstång,
Vikställ för 50mms vikterna
Schwinn Johhny G spinningcykel

Sedan har jag mer maskiner som pga av platsbrist nu står hos min svåger:
cablecross med 75kg magasin AVANCIA
Latsdrag sittande 100kg magasin AVANCIA
incline bänkpressbänk inkl internationell stång AVANCIA
lite mer stänger o handtag
2 vinklade fasta bänkar samt en ställbar


Ja det är väl vad som avänds i dagsläget :) Alltsammans skall bli mitt eget gym då jag är klar med lokalen de skall vara i , + att en benpress skall dit.
Härligt! Låter som en dröm! Hur stort blir gymmet?
 
det vet jag ännu inte riktigt..skulle tro att jag klarar mig med 60kvm för allt. Behöver ju inte så mycket öppen yta då man bara är en eller två som tränar där samtidigt.Får planera litehur maskiner etc skall stå med för att på bästa sätt få ut så mycket sommöjligt...
Har nämligen ett garage nu som jag inte kommer att använda sedan, bygger ett nytt större, och då får det gamla bli gymmet troligen:)
 
Låter perfekt! Ska du behålla flera bänkar? Jag har en ställbar Hoist som jag tycker funkar till allt.
 
ja jag gillar att ha flera bänkar om plats finnes. Detta för att slippa flytta runt allt hela tiden, samt att man kan köra alternerande övningar utan att ställa om bänken. den ställbara jag har är helt ok men skadar aldrig att ha gott om utrustning om möjligheten finns :)

Saknar egentligen ingenting utom några fler fasta hantlar, samt en benpress och möjligen vadpress. Skall också byga en ryggres...sedan e det mesta klart :)

Något som många, mig själv inkluderad, tyvärr glömmer är benträningen då de tränar hemma. Det är lite därför jag satsat på hacklift och benpress bland annat, då jag har svårt att köra knäböj korrekt pga ryggskada.Men det är en viktig del som för många tränande glöms bort, delvis för det är oerhört tungt att köra ben :)

Då fattas bara kroppen som detta skall bygga också*skrattar'
 
Redigerat:
Håller med. Ben och vader är det svåraste att köra hemma om man inte har mycket utrustning. Jag har än så länge inte ens en ställning för knäböj, så det blir lite mindre kvalitativ benträning än jag önskar. Vibrogym Evolution kompenserar dock till viss del. En benpress hade varit suveränt att ha. Vadpress likaså.

Förstår ditt tänk med bänkarna.

När det gäller hantlar har jag kört PowerBlock. Löser både utrymmesproblematiken och viktbehovet för mig.

Kroppen har du. :D Nu är det bara att få kroppen att bli DEN kroppen.
 
3N2RMP89L6BGHNED.jpg

3N2RMMOGD6BGHN9Q.jpg

Där har vi bilder på vårt gym (en av anledning att vi flyttar, det får inte plats längre :) )

Benpress
Vadmaskin
Powerrack
Internationella vikter med två stänger och en EZ-stång med två hantlar för viktplattor
Chins/dipsmaskin

Tror det är allt iaf, och en massa tillbehör som benspark och latsmaskin..

Köpte allt på ölme power equipment, snabbt och smidigt. http://www.bodypowerequipment.se/
 
Schysst! Hur stort blir nästa gymrum? Hur är kvaliteten på era maskiner/redskap?

Vi var också inne på ett power rack (Powertech) med lat tower, men det blev Hoist V6 för slantarna i stället så länge.
 
Heureka skrev:
Ben och vader är det svåraste att köra hemma om man inte har mycket utrustning.
Vader tycker jag är enkelt att köra hemma: Stående på ett (lätt böjt) ben på kanten av en pall, trappsteg eller hög tröskel. Valfri hantel i handen för att öka på vikten.
 
Ja, det funkar men inte lika bra som med stående vadpress för min del.
 
med en smithmaskin kör man stående på en regel eller något lite högre, för bättre stretch och rörelseomfång, samt stång på axel så visst går det. Svårare med lös stång då det blir lite vingligare:) Men en vad i taget enligt ovan funkar ju också. Svårare att hitta en bra lösning på sittande vadpress tycker jag.

Fredrik & Karl: Var är bilden på benpressen och vadmaskinen? Eller menar du att du kör det i den maskinen på bilden?
 
torparnorpan skrev:
med en smithmaskin kör man stående på en regel eller något lite högre, för bättre stretch och rörelseomfång, samt stång på axel så visst går det. Svårare med lös stång då det blir lite vingligare:) Men en vad i taget enligt ovan funkar ju också. Svårare att hitta en bra lösning på sittande vadpress tycker jag.

Fredrik & Karl: Var är bilden på benpressen och vadmaskinen? Eller menar du att du kör det i den maskinen på bilden?
Benpressen är ju den på översta bilden, av nån anledning så klipper forumet i bilden så man ser inte hela :S, vadpressen finns ingen bild på, den står till vänster om powerracket. Bensparken är den i bänken, ingen ultimat benspark men funkar kanon.
 
Heureka skrev:
Schysst! Hur stort blir nästa gymrum? Hur är kvaliteten på era maskiner/redskap?

Vi var också inne på ett power rack (Powertech) med lat tower, men det blev Hoist V6 för slantarna i stället så länge.
KOmmer hamna på två rum på totalt 25 kvadrat, det får räcka.
Kvaliten är kanon, kanske inget som funkar för en större tyngdlyftare men benpressen är gjord för att klara 1000kg och powerracken ska då klara 250kg (gissar vilt på den siffran). Så det är stabilt och bra, tillräckligt för mig iaf. När man släpper av stången då man kör bänkpress känns det visserligen att den inte är fastgjuten i en betongvägg men klarar lasten utan problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.