Hej,

Har läst en hel del om uterum i forumet och dom flesta väljer att installera spottar. Dock inte jag :)

Mitt uterum är isolerat trädäck, med oisolerade skjutdörrar i glas runt om. Taket är isolerat med tegel på utsidan.

Min fråga handlar om lamputtag i innertaket (Vill ha två st):
Hade en elektriker här som sa att det inte är ok med vanliga lamputtag där. Det alternativ han föreslog är vanliga stickuttag för utebruk (sådant med lock).
Dock tycker jag inte att det skulle bli snyggt. Var går egentligen gränsen för när man inte kan ha vanliga lamputtag?

/Daniel
 
Hur är taket isolerat sa du? Tegel?
 
Hej,

Taket som är sadeltak med öppet upp till nock, är (från insidan och ut), pärlspont, isolering, luftspalt, råspont, papp, tegel.

/Daniel
 
Frågan är vad fukt o kyla gör med ett lamputtag som är avsett att användas inomhus.
 
"Uterum" inglasningar osv är lite knepigt vad man ska räkna de som.. Vissa inglasningar är lika mycket "tort bostadsrum" som ett vanligt vardagsrum, medans vissa är kalla och fuktiga som en öppen altan. Man får "känna efter" från fall till fall.. Vet inte riktigt om de finns några klara regler var man ska dra gränsen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.