Hejsan,

Jag tänkte kolla runt lite och be om era synpunkter.
Jag har haft en hantverkare hemma för att lägga klinkers i ett förråd som är 8kvm, igår kom fakturan,
8h för själva läggningen och 7h för fogning och rengörning, beträffande rengörningen så var det int särskilt
noga gjort utan jag la ett antal timmar själv på att skrubba och gnida!

Är detta rimlig tid för detta arbetet jag har inte så mycket att jämföra med så era synpunkter hade
varit kanon!

Mvh
Mattias
 
Verkar inte orimligt.
 
Det låter ganska okey tidsmässigt. iallafall totalt debiterade timmar. Kanske skulle fördela sig lite anorlunda. 7 timmar för fogning och rengöring låter lite mycket. Vad mer har hantverkaren gjort än bara foga och rengöra. Krävdes nån form av förarbete innan läggningen?
Hade ni köpt in allt material innan hantverkaren kom eller var denne själv och köpte in plattor, bruk osv... I det senare fallet så kanske den tiden är inräknad också. Själva läggningen tar knappast 8 timmar men det är ofta lite kringjobb.

Är inte plattsättare själv men jag har kaklat 2 badrum + ovan köksbänk hemma och jag tycker tiden verkar rimlig om det inte krävdes nåt speciellt för/efterarbete
 
optimum
Fogning på 7 timmar.

Jösses
Fogade mitt första golv, ett kök på 20m2 på 4 timmar.

Ett proffs borde säkert gjort det snabbare.


mvh Roland
 
Hej,

Förarbetet är inte inräknat i dessa timmarna utan där debiterade han 2h, Och allt material var på plats! Varför jag frågar är att innan detta han han klinkat garaget 32kvm och detta debiterade han 38h och jag har en känsla att det tagit lite väl lång tid, men som sagt jag har inte så mycket att jämföra med!

Är det verkligen rimligt att det kan ta 7h för fogning/rengörning av 8kvm?


Mvh
Mattias
 
Redigerat:
Rena rövarfasonerna tycker jag.

Läggningen av de 8kvm borde max ta en förmiddag om du inte skulle ha något avancerat mönster men det förutsätter jag att du inte skulle i ett förråd.
Foga hade man gjort på förmiddagen dagen efter.

Dock kan han ha resonerat som så att eftersom det blir två halvdagar kvar som han inte kan nyttja till något så har han debiterat dem på dig med.
Vet att vissa arbetar på det viset.

Var det bara läggning på färdigt underlag i garaget så är det likvärdigt.

Läggningen här hade man klarat på en arbetsdag med någon timmes övertid...låt säg runt 10-12 timmar.
Fogning dag två...
Totalt max 20 tim !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.