Många användare undrar hur man bifogar en bild från sin dator. För att förenkla för de som inte är så vana har jag inaktiverat snabbsvarsmöjligheten. Detta innebär att du nu måste klicka på "Posta svar"-knappen för att svara på ett inlägg. Väl där klickar du på gemet eller på "Bifoga filer till inlägget"-knappen för att bifoga din bild.
 
  • ladda-upp-bild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men snälla, det var väl det dummaste man kunde göra? Jag skulle vilja påstå att 95 av 100 av alla inlägg jag postar görs genom snabbsvarsfunktionen. Anledingen? Jo, jag slipper ladda om sidan för att hoppa till avancerat läge _samt_ att jag har kvar kontexten i form att jag ofta ser det sista postade meddelandet ovanför mitt svar.

Snälla slå genast på snabbsvar igen. Har folk svårt att posta bilder så skriv en instruktionsrad ovanför snabbsvarsrutan, typiskt något i stil med "OBS! Använd avancerat läge för att posta bilder".
 
Och jag använder alltid posta svar, tror inte jag använt snabbsvar någon gång på något av:D de forum jag härjar i
 
Just att ladda om sidan är ju det som stör mest. Fler klick är onödigt och genererar dessutom mer trafik både på er och på min sida. Kan ni inte bara ha kvar det som det var? Uppenbarligen fungerade det då för båda typerna av användare medans det i nuläget inte fungerar för oss snabbsvarare.
 
Det går säkert att få fram statistik på hur många inlägg som innehåller en bild. Min bedömning är att det handlar om 5-10% av inläggen. Sedan kanske ytterligare 5% hade avsikten att innehålla en bild. Det torde dock vara långt kvar till 50%.

Detta eminenta forum skulle bli bättre av att bli effektivare när det gäller att bläddra mellan nya inlägg och ge snabba svar.
 
phl skrev:
Men snälla, det var väl det dummaste man kunde göra? Jag skulle vilja påstå att 95 av 100 av alla inlägg jag postar görs genom snabbsvarsfunktionen. Anledingen? Jo, jag slipper ladda om sidan för att hoppa till avancerat läge _samt_ att jag har kvar kontexten i form att jag ofta ser det sista postade meddelandet ovanför mitt svar.

Snälla slå genast på snabbsvar igen. Har folk svårt att posta bilder så skriv en instruktionsrad ovanför snabbsvarsrutan, typiskt något i stil med "OBS! Använd avancerat läge för att posta bilder".
Jag håller med, det blev inte bra. Jag ändrar tillbaka på momangen.
Har precis upptäckt att vi kommer att lösa detta problem i samband med att vi uppgraderar forumet nästa gång. Då ska det gå att infoga bilder från sin egen dator via Infoga bild-knappen även i snabbsvarsläge.
 
Se där, alla glada :) Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.