Hej hej!
Vi har köpt ett charmigt hus från sen 1800-tal. Problemet är dock att ovanvåningen nästan bara består av snedtak. Vi behöver dock en hel del förvaring och garderober. De förvaringssystem som jag har sett hos kompisar bygger på rakar väggar men är det någon som har hört talas om förvaringssystem som kan fästas i snedväggar. Eller har någon tips på hur man skulle kunna bygga smart förvaring? För två av ytrymmena har vi lumi-skjutdörrar men behöver något som bygger upp tomrummet bakom. Det tredje utrymmet behöver både dörrar och något bakom.

TAck tack!
 
Nu vet jag inte hur du har tänkt dig att placera förvaringssystemen, men om vi tar t ex på gavelväggar eller andra snedväggar så går det ju att "trappa" exempelvis elfaskenor och konsoller, för att få ett hyfsat resultat.

Du har inga bilder att slänga upp?
 
IKEA har ett system som heter Broder. I detta systemet har de en smart lösning just för snedtak.
 
jag ska just upp på min ovanvåning och göra klart det sista på vår garderob vid snedvägg. tycker det blir bra. har gjort den av 16 mm MDF och planerat så innermåtten blir ikea-standard så jag kan använda ikea-inredning. Garderoben är ca 3 meter bred och 1,7 m djup (!!). Eftersom den är så djup blir lådorna oxå väldigt djupa.
 
bifogar några bilder på mitt bygge. nu ska det bara till lite färg och "dörrar" (det blir tyg i form av vita kraftiga panelgardiner - skjutdörrar var så dyrt...).
 
...det blir inga bilder... får det inte att funka här
 
Har också snedtak.

Funderar på att använda mig av Broder och förhöjningsstolpar,men vill gärna bygga den djupare än 60cm.

Hur mycket överhäng klarar en 16 mm mdf skiva? Klarar den 20 cm både utåt och innåt?

Största problemet är nogom den klarar 115cm mellanupplagen?

MVH
 
Klarar en MDF skiva som är upplagd i ändarna en bredd på 120cm?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.