Hej!

Vi är nybörjare här på forumet och skall bygga nytt på egen tomt utanför Märsta. Vi överväger starkt att skriva på för en SmålandsVillan inom kort. Vi har även kommit långt med Älvsbyhus men vi är av olika anledningar inte sugna på ett hus från dem längre...

Huset, med de tillval vi har kommer att kosta omkring 1.4 (ovan grund). Nu undrar vi om någon här har erfarenheter eller en uppfattning om vad man kan räkna med för prisavdrag. Finns det förhandlingsutrymme?

Någon som byggt med Smålandsvillan som kan tänka sig att dela med sig av sina erfarenheter?

Tack på förhand!
 
Efter att ha spenderat en tid på det här forumet så har jag i alla fall fått lära mig att man ska akta sig för erbjudanden av typen "skriv på nu, i morgon höjer vi priserna".

Det är betydligt viktigare att allt blir rätt, att man gör allt i rätt ordning och att man vet vad man skriver på, än att spara 100-200 tusen.
 
Tack för tips!

Hittills har säljaren skött sig mycket bra när det gäller just detta med att inte stressa oss. I början av processen (efter sommaren) så pratades det mycket om att vi skulle bestämma oss snabbt eftersom priserna på grund av en ny byggnorm skulle gå upp men på senare tid har ingen stressat oss.

200.000 räknar vi inte med att kunna pressa priset men vi vill ändå veta vad andra har lyckats med på prutfronten...
 
Nyfniken skrev:
Efter att ha spenderat en tid på det här forumet så har jag i alla fall fått lära mig att man ska akta sig för erbjudanden av typen "skriv på nu, i morgon höjer vi priserna".

Det är betydligt viktigare att allt blir rätt, att man gör allt i rätt ordning och att man vet vad man skriver på, än att spara 100-200 tusen.
Håller med om att man inte skall gå på att priset kommer att höjas....MEN vi gick på den frasen och skrev på. Det visade sig att både priset på huset höjdes och en av kampanjerna försvann veckan efteråt så våra kompisar som skulle skriva en månad senare blev det betydligt dyrare för. Idag är vi jättenöjda med vår SMV som vi bott i sedan i somras:D.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.