Jag satt på muggen och funderade över att lukten från själva besöket på toaletten måste först spridas i hela rummet innan man ventilerar ut lukten från taket. Vips så hade jag uppfunnit en ventilerad toalettstol. En given succé.

En snabb titt på näten gav till resultat att min uppfinning redan blivit uppfunnen. Någon som använt sig av en dylik tingest? Fungerar den bra?
 
En liknande apparat var med på "Oprah" för några år sedan, hon var alldeles lyrisk över den och sa något i stil med: "It doesn't matter if you are rich or poor, bathroom BO [body odour] affects us all." :)
 
Smart lösning! d^_^b
Kan man montera denna i våra svenska toastolar? Jag har aldrig sett någon svensk stol med en sekundär vattenanslutning.
Man kan kanske borra ett hål ovanför vattenytan på baksidan av stolen.
 
Alla toaletter har väl översvämningsskydd vilket är ett hål ner till toalettskålen. Den är alltid öppen så det är bara att borra ett hål högst upp i vattentanken. En liten nätt slang med en vanlig datorfläkt innanför väggen och en strömbrytare på toalocket borde göra det hela! d^_^b
 
Jovisst, översvämmningsskyddet känner jag till.

Men vilken slags borr ska man borra med?
 
hmm, bra fråga. Vad använder man för att borra upp ett hål för en eldosa i en kakelplatta? Borde fungera på toaletter också kan man tycka.
 
Jag är inte helt säker på det, eftersom du inte har något som håller emot på insidan. Får väl åka bort till återvinningstationen och testa med diamantborren på en kasserad stol. ;-\
 
Skall bli grymt intressant att höra slutet på denna historia.... Snälla glöm nu inte att dela med dig av resultatet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.