Jag skulle vilja se en replik från trådskaparen, om han nu lyckas göra ett inlägg som inte måste modereras bort.....
 
Jag har tagit bort en del inlägg som rör trafikstockningar, deras verkar och orsaker, då det lätt glider iväg lite väl mycket off-topic. Jag vet om att de springer ur TS påstående att utländks arbetare är så många att de negativt påverkar trafiksituationen - men jag föreslår att vi väntar med att diskutera just den frågan tills dess att TS har presenterat någon sorts källa för detta påstående.

Jag förstår om det finns de som tycker att jag modererar väl mycket i denna tråd i synnerhet och i hantverkarforumet i allmänhet, speciellt i förhållande till hur lite jag redigerar i tex verktygs-forumet. Att jag redigerar mycket här, och är mer noggrann med att diskussionen måste hålla sig till topic beror på att hantverkarforumet har visat sig vara väl hetsigt och oroligt vid ett antal tillfällen, därav de stramare tyglarna.

Jag hoppas ni har förståelse för min syn på saken.

//moderator
 
Så länge du bara redigerar bort off topic ämnen så har jag inget emot det. Vad som vore värre och jag påstår inte att "DU" gör det, vore om man redigerade bort åsikter som man själv inte delar!

Så till ämnet! Även om priset hos utländska arbetare är frestande så tror jag inte att detta är främsta anledningen till varför man väljer så. Generellt, dock inte alla men de flesta svenska hantverkare visar ingen respekt gentemot privatkunder. Dåligt utförda arbeten, dyker inte upp på överenskommen tid eller dag, har inte korrekta material eller verktyg med sig och debiterar tid för resor till och från byggvaruhandlare, dålig attityd som ett resultat av riktiga sötebrödsdagar! Hör många som inte vågar klaga på slarvigt utförda arbete av rädsla för att hantverkaren slänger grejorna på golvet och säger: skaffa någon annan då, jag har hur mycket som helst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.