Vi har tänkt att bygga en carport med föråd ca 8 kvm med pulpettak. Någon som har byggt något liknande? Vad blev kostnaden? Finns det att få tag i några bra ritningar?
 
jag har byggt en vidbyggd pulpet carport med 18 kvm isolerat förråd. Carportsdelen på plintar och förrådet på en gjuten isolerad platta och isolerade tak/väggar.
Allt i lösvirke, total kostnaden blev ca 80.000. Återstår utvändig toppmålning.
 
Hej Lejasing!

Har skickat ett PM till dig!

//Impossible
 
Hej!

Jag byggde en carport med förråd nu i sommar och landade på ca 55000kr. Allt i lösvirke efter eget huvud förutom takstolarna. (blir inte mycket dyrare)

Förrådsdel på plintar med isolerat Golv, tak, väggar. Osb+gips invändigt, tak med betongpannor.

Ta dig tid att jämföra priser och pruta hos bygghandlare, det kan vara värt att räkna på tex byggmax priser för att använda detta hos andra bygghandlare. För mig blev det billigare, och hemkört.

Glöm inte att räkna med bygglovskostnaden och ev nybyggnadskarta om du inte har en sådan.
Färg kostar också en del pengar;)

Vad gäller ritningen så kan man ganska lätt rita den själv. Prata med kommunen om hur den skall vara utformad.
Du kan hitta ganska många exempel på nätet, hos företag som säljer carportar.
Sen är det bara att anpassa efter dina mått och behov

Bifogar min bygglovsritning som exempel.

Hoppas det hjälper något


/Jocke
 
  • carport ritning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
cust3000 och 1 till
  • Laddar…
JocZ skrev:
Hej!

Jag byggde en carport med förråd nu i sommar och landade på ca 55000kr. Allt i lösvirke efter eget huvud förutom takstolarna. (blir inte mycket dyrare)
/Jocke
Hej JocZ!
Har du någon mer detaljerad ritning på ditt carportbygge, skall försöka bygga något liknande och har kikat på byggsatser men vissa menar att det blir billigare/bättre att bygga själv i lösvirke.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.