DEN SER SOM SAGT INTE SÅ KUL UT IDAG, konstigt sätt att placera den. Vill o kan du öppna upp väggen till intilliggande rum till väster i bild? Då känns det genast mkt bättre, nu en trång grång med en lasbil parkerad på mitten.

Kasetten ser också skitful ut, som andra skriver här så går det att fixa såklart.

Måste stenplattorna vara på golvet? Lagkrav? Jag skulel lägga sten på hela golvet, eller trä på hela golvet, det som finns idag såg inte kul ut. Alternativt om det går att fräsa med plattorna i samma nivå som trägolvet.

Spännande projekt! Tkr du ska pusta den själv, det blir kul. Lite poppis o snyggt att mura med sten, vet inte vad stenen kallas, men ser ut som grå vanlig sten fast i plattare bitar som man travar lite udda på varandra.
 
Vi vill verkligen öppna upp väggen, där innanför finns köket, och eftersom det är fantastiskt sjöutsikt så vore det fint att även se den från köket. Problemet är att man då måste flytta avlopp, spis och fläkt och det blir rätt dyrt, så i nuläget ska vi öppna ett mindre hål och behålla bänkraden med diskbänk och spis, fast köket är dåligt planerat och mycket utrymme som är svårt att utnyttja.

Vad gäller spisen så har jag fått rådet att först grunda den med maxit tror jag det var och sedan spackla den slät med gypsit, ett gipsbruk som ska vara lätt att hålla på med och sedan måla den med vanlig takfärg. Då blir den i alla fall slät och vit. Sen med öppningne och ev. byte av kasett så får det vänta lite. Många projekt pg. i detta huset.
 
Nattugglan 11, du har ingen bild på det du beskrivet med murade stenar?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.