Kan/får man klamra prisolrör i tak?
Får man bygga in dom i vägg?
Räcker 10mm prisol till tvättmaskin? :-/
 
ja, ja, kanske.
 
DN 10 till tvättmaskin är för klent risk för tryckstötar eftesom tvättmaskiner har en magnetventil som öppnar och stänger snabbt.
DN 15 skall det vara.
/Patrik
 
Pasta skrev:
DN 10 till tvättmaskin är för klent risk för tryckstötar eftesom tvättmaskiner har en magnetventil som öppnar och stänger snabbt.
DN 15 skall det vara.
/Patrik
Jag får faktiskt tryckstötar även med 15-rör från min inte jättegamla maskin.
 
Att bygga in rören är inga problem så länge du inte bygger in kopplingarna !
 
MathiasS skrev:
[quote author=Pasta link=1137545150/0#2 date=1137572477]DN 10 till tvättmaskin är för klent risk för tryckstötar eftesom tvättmaskiner har en magnetventil som öppnar och stänger snabbt.
DN 15 skall det vara.
/Patrik
Jag får faktiskt tryckstötar även med 15-rör från min inte jättegamla maskin. [/quote]


Visst kanman få det men ju klenare rör destå värre blir tryckstötarna pga högre hastighet i röret.

/Patrik
 
Pasta skrev:
[quote author=MathiasS link=1137545150/0#3 date=1137573390][quote author=Pasta link=1137545150/0#2 date=1137572477]DN 10 till tvättmaskin är för klent risk för tryckstötar eftesom tvättmaskiner har en magnetventil som öppnar och stänger snabbt.
DN 15 skall det vara.
/Patrik
Jag får faktiskt tryckstötar även med 15-rör från min inte jättegamla maskin. [/quote]


Visst kanman få det men ju klenare rör destå värre blir tryckstötarna pga högre hastighet i röret.

/Patrik[/quote]

Jo jag förstår det.

Får väl montera nån sån där tryckslagsdämpare så är saken ur världen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.