Hej jag tänkte göra en egen badtunna som blir fyrkantig med säten och så i av Formplywood
visst fasiken måste väl de gå?
Regla runt om tunnan så den pallar trycket när den vatten fylls och Formplywood i tunnan.. de är väl vattentätt och så också va ?
 
Milkshaken
Ja men i skarvarna då?
Bäst blir det om du klär med någon butylgummiduk eller så på formplyfan...
självklart på ett sånt sätt att du inte får nån skarv, eller om du får någon skarv så kan du svetsa det med gummitråd... fråga mattläggaren om det.
 
Bara Formplywood fungerar aldrig!! Men jag går i samma tankar fast att klä insidan med våtrumsmatta som man svetsar i fogarna, då tror jag inte att det är några som helst problem. Limmar mattan mot plywooden med kontaktlim, sen får man försöka att få fogarna så att dom inte hamnar i vinklar/hörn.

Är det någon som provat detta??
 
Pooler byggs ju så.. måste ju gå att köpa en innerliner till en pool som måttbeställs.
 
Sätter man i en innerliner så är det inga problem, får vara noga så att inga flisor sticker upp. Den liner jag har hittat är dock skit dyr!
 
J
Byggde en liten "tunna" för några år sedan utav marinplywood som jag lackade med epoxilack.

Stenhårt och helt tätt.


Jonas77 skrev:
Bara Formplywood fungerar aldrig!! Men jag går i samma tankar fast att klä insidan med våtrumsmatta som man svetsar i fogarna, då tror jag inte att det är några som helst problem. Limmar mattan mot plywooden med kontaktlim, sen får man försöka att få fogarna så att dom inte hamnar i vinklar/hörn.

Är det någon som provat detta??
Funderade på att testa med att måla på med det där gummimassan som man tätar badrum med men ytan blir så äcklig.
 
Redigerat av moderator:
Intressant med epoxilack!! Jag fundera på att sätta svetsad våtrumsmatta och om man vill kan man sätta mosaik.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.