Hej

Har ett nyrenoverat badrum där jag vill ha lite bättre belysning, det är idag 9 spottar i taket med dimmer.

Det blir ju fint och stämningsfullt när man dimmar ner och jävligt ljust vid full effekt, hursomhelst när man/(frugan) står framför spegeln blir det inget bra, all belysning kommer uppifrån och skuggor i ansiktet.

Jag undrar om någon har tips på belysning som passar in till övriga möbler, som kan monteras på/runt/ovan badrumsskåpet?

Skickar med en bild: lr_tn_EOS400_0363.JPG



tack på förhand /Anders
 
Du behöver sidoljus. ikea har vägglampor som du kan placera på sidorna av skåpet, vet ej namn - en vit glob, gammaldags, billigt, skulle passa till väggskåpet :).
Ljuskälla max 40W för vanlig glödlampa men om du tar en energispar-lampa som inte blir så varm så kan du skruva in högre styrka i :)
gaia
 
tack, jag var förbi ikea idag och tittade men inget föll mig i smaken.

tips på webbutiker med stort lampsortiment?
 
DeuXe skrev:
Sätt en liten lysrörslist med två små vinkeljärn i varje ända ovan skåpet och rikta ner?[/url]
det finns redan ljus uppifrån som ger nog konstiga skuggor. Man får mer nytta av sidoljus vid spegeln. Det som är viktigt är att ljuskällan sitter längre fram än skåpets djup - lampan på ett arm riktat framåt ....
kan man välja fritt så ska det vara ljus runt om spegeln :)
gaia
 
Felet är att du inte har belysning i badrumsskåpet.

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.