Hur förvarar man egentligen borrar av alla sorter? Har ingen sats utan köper styckvis när det behvös (sällan). Skall gå att ta med, så inget väggfast.
 
Jag kör själv med en sortainer till de flesta borren...

Denna modellen är ganska bra tycker jag då varje storlek av de lite längre borren kan få vars en smal låda och lite kortare kan läggas på tvären i de breda lådorna som enkelt delas av till många storlekar.

bigFT491985.jpg

Lååånga borr har jag i en typ tunn skumgummiklädd pilotväska jag fick när jag köpte en sats med lite längre Makita sds borr.
 
Ligger borren och skramlar mot varandra då? Blir de inte dåliga av det?
 
-MH- skrev:
Ligger borren och skramlar mot varandra då? Blir de inte dåliga av det?
I de breda lådorna där man lägger dem på tvären så kan man ju dela av så de ligger tight och i de andra löser lite skumgummi det ganska bra...
Lite grann skramlar det kanske men jag störs inte av det då de finns bak i skåpet på bilen och vad gäller slitaget så är det nog ganska marginellt känns det som.

I alla fall så får detta duga tills det uppfinns något bättre. ;)
 
Mina metall- och träborr i storlekarna 0,5-10mm förvarar jag i plåtaskar för ändamålet. Askarna finns bl.a. hos Luna. Större- och uddaborr ligger i diverse plastfordral och liknande i en plastback. Jag tycker det fungerar fint, ofta är det de mindre borren man vill ha tag i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.