Vi har ett hus byggt -59.
En fin fin tvättsuga är frun väl värd så här börjar det renoveras.
Tyvär glömde jag fota hur det såg ut innan jag rev ut allt. Men det var plastmatta på både väggar och golv. Rekomenderar inte att lägga det på betong. Andas ingenting, det märker man om inte annat när man tar bort mattan. Lucktar apa och limmet har släppt.
 
  • DSC_6579.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Som ni ser är väggarna och golvet inge roligt så jag hyrde en diamantslip på Cramo och slipade allt. Tur man redan köpt en Kärcher grovdamsugare som minskade dammet avsevärt. Sedan valde jag att bila upp golvet runt brunnarna och rören så jag kunde byta ut dom. Det tog bara en dag så det var det värt.
Drog upp ett hål för vasken och ett för tvättmaskinen med.
Flytspacklade runt brunnen så jag kan lägga 30x60 plattor utan att skära ner dom.
 
Fattar inte varför dom andra bilderna inte kommer med.
 
Då lägger vi in bilderna på detta sättet istället:
29969073.jpg
29969087.jpg
29969091.jpg
29969103.jpg
29969107.jpg
 
Jag valde även att flytta vattnet till tvättmaskinen så uttaget kommer bakom maskinen.
29969099.jpg

Gillar inte synliga sladdar så jag tog på mig den mödosamma uppgiften att billa in dom i väggen.. Blev två strömbrytare och fyra kontakter.
29969095.jpg
 
Vi satte upp allt kakel på väggarna förra helgen med.
Blev riktigt fint tycker jag.
29969121.jpg
29969122.jpg
 
jättsnyggt :)
 
Vad snyggt det blir med de stora plattorna. O jag gillar att du la in alla kablar o rör med, jag tycker likadant om sådana som du! Tyvärr har jag ett jäkla jobb om jag ska lyckas dölja allt här.

Vad har du tänkt dig för inredning i tvättstugan? Jag planerar min just nu, o du verkar ha ungefär samma storlek så det ska bli intressant o följa utvecklingen här! :)

Såg att du hade en relax-tråd här med, kör du hela källaren på samma gång eller?
Ser ut o kunna bli bra, så nu väntar jag väl bara på nästa uppdatering då! :)
 
El Gringo:
Kul att du gillar det.
Vi har inte flyttat in i huset än. Gör det först i februari.
Det är min bortgångna farfars hus.
Jag började renovera garaget och sedan groventren. När det var klart började med hallen.
Tänkte att vi hade gott om tid på oss för vi skulle ta över huset först när han gick bort.
Det gick ganska fort på slutet så nu måste jag lägga på ett kol för att få allt färdigt till februari.
Tvättstugan och relax delen ska vara färdiga snart hoppas jag. Då kan jag börja med lekrumet i källaren som är 4x7m. Det tar nog lite drygt en vecka att fixa.
Sedan kan jag äntligen börja på ovanvåningen. Då är det bara ett kök och toa som är ett måste innan vi flyttar in.... :D
Jag har tänkt bygga upp tvättmaskinen och torken.
Sedan har jag inte hittat någon möbel som passar mig riktigt så just nu lutar det åt att rita något eget och bygga upp.
 
Det bygget var ju riktigt fint.
Ungefär som det jag tänkt mig. Men jag vill inte använda trä i källaren.
Så jag har bestämt mig för att bygga upp min möbel i plåt....
Lite svårare men blir det bra så blir det riktigt bra.

Nu är väggarna som ska få väv på sig bredspacklade. Även taket har fått två lager spackel:
29975392.jpg
 
Hejsan.
Hur går det för dig?
Jobbar du för så mycket att du inte hinner uppdatera här tro? :)

Det är alltid skoj o se folks ideer o genomförande, så var inte blyg med renoveringsbilder nu, iaf så är jag sugen på o se mer, det behövs mycket inspiration för o komma igång i vintermörkret har jag märkt.
 
Det kommer en uppdatering ikväll med nya bilder.
Har renoverat färdigt ett annat rum emellan.
 
Vilken skillnad! Jättefint! Nu kanske det blir lite roligare att tvätta :)
 
Kul att ni gillar det. Är väldigt nöjd än så länge.
Nu har vi fogat lagt silikon och fått till sockel på dom två väggarna som ska ha väv.
I helgen ska jag väva och måla. Så snart är allt klart.
Skönt att vi inte behövde skära plattorna vi denna brunnen heller..
30045626.jpg
30045628.jpg
30045630.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.