Efter att ha läst om era sämsta och onödigaste verktygsköp så kan det vara intressant att läsa on erat bästa köp
 
Multimastern tror jag. Insåg inte hur bra en sån mackapär var, köpte lite på chansning. Eller talmetern. Eller TS55'an. Eller slagdragarn. Eller helt enkelt första snickarbyxorna i rätt storlek med knäskyddsfack.

Alla gör saker alternativen har svårt för, och dom gör det t.o.m. lättare och bättre än jag anade när jag köpte dom, och jag är för alla fem fortfarande lätt förnöjd vid varenda användningstillfälle!
 
En sån här: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=142619745

Helt underbart att kunna såga rakt in! Den är inte dunderbra på att avverka material fort, men den kan göra jobb som inte andra verktyg klarar.

Jag har iofs andra favoriter också, men just nu så regerar den här.

En ny uppsättning filar när de gamla blivit slöa är också förvånansvärt uppfriskande.
 
Utan tvekan slagskruvdragaren
 
Festool sänksåg! Ångrar att jag inte köpte en tidigare.
Sen kommer kapsågen. Har bla en Bosch 8s som jag älskar, liten, smidig och exakt
 
Funderade först på om det var spikpistolen eller kompressorn som var det bästa inköpet. Sedan insåg jag att budgetskruvdragaren från DeWalt som jag plågat i några år får lyftas fram i rampljuset. Har för mig att den kostade ca 1200 på kampanj och den har verkligen fått jobba. Skruvat regelstomme, bjälklag, gips, osb, mera gips, hålsågat i gips, osb, kakel, klinker och råspont. Enda nackdelen är att chucken bara är på 10 mm.
 
Min kap/gersåg (en Bosch GCM 10s).
 
Redigerat:
multimastern.. jag trodde inte att det skulle bli bra!
 
DeWalt kap girsåg hur f*n kunde man få ihop lister förr utan latex?
 
nino skrev:
DeWalt kap girsåg hur f*n kunde man få ihop lister förr utan latex?
Om man kör (har kört) med Bosch GCM xx istf DeWalt så kanske men inte behöver Latex... var det så du tänkte..:confused:
 
Jag tolkade det som att nino efter att ha börjat använda kap/ger ställde sig frågan hur man kunde klara av att ger lister innan kap/gersågens tid? Ungefär som jag undrar hur människor någonsin kunde träffas någonstans utan mobiltelefoner...
 
Tumstocken. Utan den blir inte mycket gjort.
 
Hmm... TS55:an står högt upp på listan men...skruvdragan (bosch blå) har jag varit supernöjd med och använt mycket mer.

Dock har jag beställt ett MFT/3 idag (ÄNTLIGEN), fick -10%... Nu är det som att vänta på tomten...
 
Bosch GDR 10,8 som jag fick på köpet när jag köpte LI-2:an. Nästan gratis men ändå den mest använda av mina importfynd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.