Kan man skarva ihop 20s flexslang med ett 20s rör, svårt få slangen under hallgolvet utan att riva, men skjuta ett rör borde gå. Men kan man använda en vanlig skarv?
 
C
Vad för tejp använder man lämpligast?
 
Eltejp.. funkar väl med typ silvertejp också
 
C
Rrrrr skrev:
Eltejp.. funkar väl med typ silvertejp också
Förutom att båda dom åldras rätt fort då..
 
cheetah1 skrev:
Förutom att båda dom åldras rätt fort då..
Ska de gjutas in?

Isåfall finns vattentäta skarvar med nån gegga/klister innuti.
 
C
Rrrrr skrev:
Ska de gjutas in?

Isåfall finns vattentäta skarvar med nån gegga/klister innuti.
Inte för min del, vet inte vad trådskaparen ska göra. Själv har jag bara en skarv i en vägg som jag inte vill ska åka isär..
 
Tack för svarend^_^b, själva skarven hamnar inte betongen o att tejpen åldras gör kanske inte så mycket bara den hjälper att hålla ihop skarven när man "trycker" dit röret för sen är det ju ingen påfrestning.
 
Den elektriker som någonsin brytt sig om ålderbeständigheten vid skarvtejpningar, han finns nog inte.
Så ta du det du har hemma bara.
 
Använd "riktig" eltejp så håller det en "hur länge som helst" men inte om man använder nån "billig" sort det är STOOOOOOR skillnad efter några år
 
Nitto, det är bra grejer :)
 
Mikael_L
Hehe, jag har lite drygt 25 år gammal eltape från televerket, just det Televerket, inte Telia ... ;)
Fick rätt många rullar då, i min ungdom.

Jag har nog lite kvar någonstans fortfarande, bra klister var det fortfarande sist jag kollade för nåt enstaka år sedan. Dessutom finns det fortfarande saker tejpade med denna tejp som sitter fint.
Så bra tape har helt klart bra livslängd. :)

Undrar om det möjligen är Nitto, låter bekant.
 
Säkert Nitto då jag oxå har ett lager från Televerket kvar. Det som man måste tänka på är att inte sträcka tejpen hårt de sista varven för den krymper lätt i avslutet.
 
snuttjulle skrev:
Säkert Nitto då jag oxå har ett lager från Televerket kvar. Det som man måste tänka på är att inte sträcka tejpen hårt de sista varven för den krymper lätt i avslutet.
Exakt! Man ska inte dra i tejpen tills den går av, utan man ska klippa av den (eller nafsa lite med tänderna). Men oftast så drar man.


//Patrik
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.