Är det någon som har erfarenhet av Spabad A611 från t ex******************************?

Inaktuella länkar bortredigerade.
/moderator
 
Redigerat av moderator:
Diskuterade "kinaspa" med en svensk poolåterförsäljare häromdagen (som själv säljer kompletta spa för 5 pers, 38 grader varmt året om, kostar ca 40 000 i inköp, ca 250 kr/mån i drift.), ... han berättade att han haft flera personer i sin butik på sistonde som köpt "kinaspa". Det har varit problem med uppvärmning samt läckage... när dom demonterat baljan så upptäckte dom på ena att det helt saknades isolering (!). ... mao inte gjort för vårt klimat, men fungerar säkert jättebra vid medelhavet eller nåt.

En annan hade läckage på över 30 ställen, på en nästan ny konstruktion, ... så vore jag dig skulle jag fundera en extra gång på var man vill få service och garanti ifrån (nu låter jag som en poolåterförsäljaren själv inser jag ...;)
 
  • Gilla
Patris
  • Laddar…
Hua, det låter inge bra. Jo, de e nog lite risky att handla kinaspa kanske, men just därför vore det intressant att höra något om just detta spa A611 (isolering, kvalitet o s v...), det kanske är ett guldkorn? Alla kinaspa kanske inte behöver vara kassa?
 
Milkshaken
Som jag sagt tidigare..... Köp inget skit, utan spara pengar som ett mål.... Satsa på riktiga beprövade grejor... Kostar lite mer, men jag lovar att det är värt det i slutändan... Bara detta att ha det bekymmerslöst i flera år utan pump, rening eller något annat krångel... Det höjer värdet av en bra investering...
 
rsjowa skrev:
Diskuterade "kinaspa" med en svensk poolåterförsäljare häromdagen
Jag diskuterade kristendomen med Usama Bin Laden häromdagen....


Ja, du jobbar inte som säljare, va?
Säger inte att Kinaspa är ngt att ha, bara att det din poolåterförsäljare säger inte nödvändigtvis är sagt med ditt bästa i åtanke. Utan sitt eget. Det är det säljyrket går ut på.
 
silfwerpihl skrev:
Jag diskuterade kristendomen med Usama Bin Laden häromdagen....


Ja, du jobbar inte som säljare, va?
Säger inte att Kinaspa är ngt att ha, bara att det din poolåterförsäljare säger inte nödvändigtvis är sagt med ditt bästa i åtanke. Utan sitt eget. Det är det säljyrket går ut på.
Trodde det var allmänt känt att det som kommer från en säljares mun ska man ta med en nypa salt, men tack för att du påpekade det ändå. Just denna återförsäljare har jag gott mkt förtroende för, men ändock, han är bara säljare...

själv jobbar jag med att "producera", inte "lova", eftersom du ställde frågan.

Cheers.
 
jag hade kontakt med ett företag i kina som tillverkar Spa
likadana som finns här hemma men för 110 000 skulle jag få 5st med frakt till göteborg
http://sunrans.en.alibaba.com/
Det som gör att många företag har slått sej in på badkar/spa bad är att det är ingen import skatt på badkar
 
Redigerat:
  • Gilla
Hecke83
  • Laddar…
Isolering var tillval
 
Jag jobbar med spabad och swimmingpooler
JAG har aldrig sett ett kina kar som jag hade velat köpa trotts väldigt låga priser.
En kund som köpte ett kina kar men sedan köpte ett "riktigt" för att de bara kronglade hade följande fel på sitt kina kar.

Locket gick sönder första gången han lyfte det.
Fanns inget "spapack" (elskåp) utan kablarna hängde löst = livsfarligt i mina ögon
Filtret var i botten på karet, gick inte att komma åt och när han väl tömmt karet och stält det på hökant för att byta / göra rent så kunde han inte få tag i nytt filter.
Det hände ett pat gånger att värmaren hakade upp sig & värmde vattnet så mycke det bara gick dvs när dottern hoppa i utan att känna sig för så var vattnet 60grader
detta gjorde förutom ont så att karet som mest drog 8000kw en månad.
Karet hade c:a 3cm isolering runt om.

Om jag som partisk då jag jobbar med detta dagligen får säga något så är mitt tipps att välja någon av de stora amerikanska tillverkarna. de är oftast lite dyrare men de funkar oftast betydligt bättre med låga driftkostnader och få driftstopp.

Sen så är mitt råd att välja en lokal återförsäljare istället för att beställa något på internet då det kan vara bra att få den supporten vid eventuella fel samt alla småfrågor om vatten och skötsel m.m. som kan vara lättare att få svar på när någon kunnig kan visa på plats elelr i sin butik.
Tänk också på att filtren behövs bytas minst varje år .. går detta få tag på ?

MVH
Jonas
 
Jag köpte mitt spa från kina med tv ,dvd och popupp högtalare 45000kr och ja jag fick extra isollera väggarna för det var bara karet som var isolerat men det har jag räknat med.
Och med pumpar och allt annat så tror jag inte det är någon skillnad på usa spa´n, det är tillverkat i asien dem med.

Hur det än är så är jag jätte nöjdd^_^b
 
  • PB216844.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har jobbat med distribution av kanadensiska kvalitetskar i sex år. Vi har även tagit in jämförelsespan från lågpristillverkare i såväl Kina, Kanada som USA. Det som är frapperande att det i dessa klimatsmarta dagar, då alla håller på att isolera ihjäl sig inne i huset, går att sälja sån här kvalificerad dynga. För det första så är livslängden, p g a billiga komponenter en bråkdel av ett kvalitetsbad. Till importören av 5 bad för 110000 inkl transporter önskar jag bra lycka till. Behåll alla fem så kanske du kan bada i fem år och har lite att ta delar ifrån. Kvalitetsbad håller 10-20 år (med reservdelar under tiden, för alla bad behöver servas, precis som din bil) och de allra billigaste Kinabaden kanske 2 år. För det andra så finns det inget bad under 60000 som håller en rimlig el-ekonomi. Vi har mätt på ett tiotal olika tillverkare, och hittills har vi inte hittat någon som drar mindre än våra egna, i faktisk användning. Vi har hittat en modell som drar sex gånger så mycket el när det var nytt, jämfört med vårt referensbad. Mätt efter ett år när locket är färdigt är +50%. Det innebär att "den prissmarta" bara i elförbrukning är en förlorare efter två års användning!
Jag har förlorat så många affärer till dessa typer av försäljare, så jag börjar tro att folk vill bli lurade, när dom efter några månader ringer och vill ha hjälp. Hur kan man vara så naiv! For God sake, grejerna ska stå ute i VÅRT klimat. Och ingen isolering, eller 2 cm skum i en tunnel som är som ett såll, skulle ni tro på det vad gäller ert husköp! Det enda som står sig över tid i vår del av världen är fullisolering.

Problemen är inte att de är tillverkade i Kina. Samma skit finns även bland de stora varumärkens lågprismärken, som bl a säljs av Folkpool, Hotspring och Arctic (d v s deras undermärken). Jag importerar annat från Kina, och är ingen Kinahatare och som alltid får man det man skriver i kravspecen. Men det går inte att utgå från en balja som är undermåligt konstruerad, lika lite som att du kan förvandla en Tata till en Mercedes, genom att lägga i lite isolering.
Spara pengarna och köp ett riktgt när ni har råd. Tänk på att badet ska ni ha för egen del och inte för att visa för grannarna. Jag har sett att dom har en benägenhet att le brett när det är haveri...
 
Panamayellow skrev:
Det som gör att många företag har slått sej in på badkar/spa bad är att det är ingen import skatt på badkar
Vad är import skatt för något ? Tull och moms är det som betalas vid import av alla varor, även badkar.
Tullsatsen brukar vara 3-5 % för de flesta varor, momsen är alltid 25%.
 
Förstår att de som säljer US spa är oroliga. Idag finns mycket bra spa från Kina med Jordfelsbrytare, CE märkta, riktig kabeldragning, riktig isolering och fin finish. Men! Finns troligen lycksökare som plockar hem 5-10 bad och kränger iväg utan garantier osv. De bad som de flesta säljer är US spec på, de expoterar ca 95% till US. Utvecklingen går ruskigt fort i Kina och företagsutslagningen är hög pga bristande kvalitet. En sak är de bra på: Gör om , gör rätt!
 
A ahlis1 skrev:
Jag köpte mitt spa från kina med tv ,dvd och popupp högtalare 45000kr och ja jag fick extra isollera väggarna för det var bara karet som var isolerat men det har jag räknat med.
Och med pumpar och allt annat så tror jag inte det är någon skillnad på usa spa´n, det är tillverkat i asien dem med.

Hur det än är så är jag jätte nöjdd^_^b
Kul att du blev nöjd! Får man fråga vilket företag du köpte av ?
 
P Panamayellow skrev:
jag hade kontakt med ett företag i kina som tillverkar Spa
likadana som finns här hemma men för 110 000 skulle jag få 5st med frakt till göteborg
[länk]
Det som gör att många företag har slått sej in på badkar/spa bad är att det är ingen import skatt på badkar
Jag har tänkt att beställa av Sunrans, får man fråga om du är nöjd? Är det något du rekommenderar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.