Jag pratade med GoG i dag om att köpa 4 fönster .
Fick ett pris på 9800 kr vilket jag var klart nöjd med.

Men sen skulle dom ha 2800 kr i frakt ochså vilket jag tycker är HUTLÖST.

2 av fönstrena finns i växsjö och 2 i uppsala men jag fick tydligen inte hämta dom själv.

För 2800 kan jag åka ner till Tyskland och köpa egna fönster och även få med mig lite stark varor hem på köpet.

Pratade även med kronfönster dom viste inte riktigt frakt priset men han gissade på 2000 - 3000 kr.

Min fråga varför dessa HUTLÖSA frakt priser?
Skånska Byggvaror tar 195 kr i expeditionsavgift för fyra fönster och då ligger det längre bort från vad jag bor.
 
Jag köpte av Kronfönster och de tog ingenting för frakten.
 
Frågan är väl om det är så hutlöst. Det är ju väldigt skrymmande saker om man förpackar dem rätt och sedan gäller det ju att man behandlar dem försiktigt. Fraktbolaget vill ju givetvis ha betalt för det. Helt säkert ingår försäkringsavgift i priset.
Att Skånska byggvaror tar en expeditionsavgift men inte betalt för frakten är ju bara att konstatera att de hellre tar lite mer betalt för grejorna och sponsrar frakten.
 
Även jag fick mina fönster fkraktfritt från Kronfönster. Dock så var det 9 st stora fönster så de kunde nog räkna hem frakten lite på det då.
 
Pratade med försäljaren i uppsala igen. Han skulle ha 2800 kr för att ta hem dom 2 fönstren till uppsala från fabriken i Rottne.
Sen skulle jag få hämta dom i Uppsala.
Jag har 10 mil enkel till dit så jag frågade hur mycket det skulle kosta att få alla 4 hemskickade till mig det skulle gå på över 5000 kr sa han.

Jag ringde fabriken i Rottne och dom sa att dom 2 fönstrena inte fanns i deas lager.
Jag frågade han om frakten han sa att det kostade 2000 kr för en pall och då kunde dom få på upptill 11 fönster.

Det känns klart rimligare .

Men det blir nog plastfönster från Avesta, samma pris bättre u-värde bättre db värde
hemmaplan men lång leverans tid (skulle behöva fönstrena fort)
 
Om du anser att fraktpriserna är felaktiga, kan du kontakta någon speditör och fråga vad de tar för att frakta hem fönster. När du väl fått detta svar kan du kontakta fönsterleverantören och tala om för dem vad Spedition AB tar för frakten, sen är det bara att förhandla.
galanten skrev:
J
För 2800 kan jag åka ner till Tyskland och köpa egna fönster och även få med mig lite stark varor hem på köpet.
Kommer ni inte fram till någon bra lösning får du väl göra det.

/B

PS. Gnäll inte i detta forum om du är missnöjd med dina tysklandsfönster.
 
Barilla skrev:
Om du anser att fraktpriserna är felaktiga, kan du kontakta någon speditör och fråga vad de tar för att frakta hem fönster.
Här lyfter vi två och ett halvt år gamla trådar utan att ens läsa inläggen. Ont i en tå? ;)

Jag ringde fabriken i Rottne och dom sa att dom 2 fönstrena inte fanns i deas lager.
Jag frågade han om frakten han sa att det kostade 2000 kr för en pall och då kunde dom få på upptill 11 fönster.
 
Det är mitt fel, :(
Läste lite om hur VVS'arna "blåser" sina kunder och när jag väl kommit till sista raden såg jag detta inlägg och trodde i min enfald att det var ett aktuellt ämne...
Ber om ursäkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.