Jag skulle vilja veta vad det kostat er att bygga dubbelgarage? Vi behöver inget förråd i anslutning till garaget för det finns redan ett ordentligt förråd så det är helt enkelt :

* ett garage som rymmer två bilar i bredd.
* huset är i tegel och träpanel så garaget får ju antingen (helst) vara kombinerat tegel + träpanel, alternativt endast trä
* oisolerat duger bra...

Vill gärna höra både från er som gjort det själva och för er som anlitat firma (har sett att många husbyggarföretag även bygger garage)... :)
 
hur mycket är ni villiga att göra själv?
ska det vara isolerat? uppvärmt?

nu har jag riktigt duktig rabatt och bor granne med ett grustag som även fixar betong så mitt är inte jämförbart. jag har 48 kvm (6*8 meter)
mitt totalpris för ouppvärmt men isolerat+gipsat hamnade på en bit under 50 papp, men skulle jag betalat fullpris för allt hade det nog hamnat i trakterna 70-80kkr+platta. då har jag dessutom använt mig av begagnade gratis takpannor (tagna från huset när jag bytte tak) och byggt portarna (slagportar) själv.
 
Oisolerat och ouppvärmt är tanken men det beror lite på hur stor skillnaden kan tänkas bli...

Är det bäst att ha en stor dubbelport eller två enkelportar - vad tycker ni? De ska vara elmanövrerade oavsett...
 
Jag skulle ha 2 portar, om inte annat för att det behövs mindre förstärkningar om man har en bit vägg emellan
mina portar är ca 3 m breda, har 2 st, men så har jag en "mekplats" och en "parkeringsplats" därinne. orsaken till slagportar är att det var så mycket billigare att bygga själv+det är hobbybilar som huserar därinne.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.