Ska bygga hus till våren och håller på att funderar på att bygga in takhögtalare i kök och badrum. Har inte bestämt vilka jag ska ha än utan kollar runt lite, såg att det fanns någon tråd i detta ämne. Men jag skulle vilja fråga de som byggt in högtalare om ni har något tips på vad man ska tänka på. T.ex har ni satt in volymkontroll i varje rum där högtalare finns eller reglerar ni volymen från någon zonväljare där ljudkällan finns?
 
Tack för ditt svar. Detta verkar intressant. Synd att inte kontrollen finns i svart, hade varit perfekt. Men detta va det bästa jag sett hittills.
 
Jag kör med 8 tums högtalare från Sonance. Volymen regleras via en fjärrkontroll som går via ett radiogränssnitt.
 
Jag valde en modell där själva lådan följer med högtalaren. Då slipper man själv täta och man får alltid en optimal låda för elementet.
 
lastkaj skrev:
Jag kör med 8 tums högtalare från Sonance. Volymen regleras via en fjärrkontroll som går via ett radiogränssnitt.
Är högtalarna i sig trådlösa också?

Kjell G
 
KingHippo skrev:
Jag valde en modell där själva lådan följer med högtalaren. Då slipper man själv täta och man får alltid en optimal låda för elementet.
Kan du länka till dessa, blev lite nyfiken på vad man gått miste om. Jag hade nämligen lite huvudbry hur jag skulle designa lådorna till mina JBL, i taket.
/Erik
 
Kjell_G skrev:
Är högtalarna i sig trådlösa också?

Kjell G
Nä, vanlig högtalarkabel driver dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.