perf skrev:
Det finns två talesätt som det kan vara passande att påminna om i den här diskussionen:

"Man får vad man betalar för"

"Bra verktyg är halva jobbet".
Mycket bra! Instämmer!

Köpte lite billig skit i början typ black & decker..
Gick sönder och gav inte alltid önskvärt resultat

Har gått över till Festool när det gäller det mesta.. Mycket nöjd med deras produkter. Dock har en av mina Festool skruvdragare gått sönder men den var väldigt gammal. Tycker även att det är underbart att koppla verktygen till dammsugaren men det finns nog många märken idag som har den funktionen?

Rekommenderar även Hilti´s produkter, mycket nöjd.

Mitt sämsta köp var nog en motorsåg av märket mec tools eller något liknande?
Fick aldrig igång den..

Har nu en Jonsered och den funkar kanon =)
 
Kul och nyttig tråd!! Det går rätt fort att skilja ut agnarna från vetet. Mig veterligen så är det sticksågar, hammare, slipmaskiner och mätinstrument som verkar vara de största "farorna". Sen bestämmer ändamålet till viss del kvalitén. Självklart duger miniskruvdragaren på Rusta åt tjejen när hon ska sätta upp något litet.. men åt en själv ska det "lukta illa" ;)

Mitt sämsta verktygsköp är nog utan att tveka (självklart) en sticksåg från UseMe (ByggMax). Jag behövde den för att kapa till åtta bitar planhyvlat 15x69mm... glöm det... när jag hade kommit igenom den första, efter ca 40 sekunder, så var sidorna alldeles brända. Det spelade inte någon roll vilka blad jag stoppade i så kom jag inte igenom virket!

Nu är jag ägare av en fin pendelsticksåg från AEG :) Jag börjar fundera på om det inte är dom stora namnen som ligger bakom de billiga verktygen. På det viset får dom sälja mer och dyrare verktyg när en själv går bet och vill ta "revansch" med ett dyrt verktyg..


d^_^b
/Christian
 
Jag har nu raderat ett antal inlägg där forumets regler diskuteras. Detta skall inte diskuteras i detta forum - har du åsikter i frågan så använda rapporteringsfunktionen, alternativt skicka ett PM till mig eller Marlene.

Forumets regler finns här: http://www.byggahus.se/forum/regler/74868-diskussionsregler.html

Denna moderatorsåtgärd skall inte diskuteras i denna tråd. Har du åsikter om detta så får du gärna skicka ett PM till mig eller Marlene.

//moderator
 
Sämsta köpet måste vara 2 st biltemas fogplattor, sicket förbannade junk, handtaget flög av direkt (limmad plast) och plattan ja den sparck tillslut åt varenda håll. Man får inte världen för 30 spänn även om man försöker två gånger.
 
En borrmaskin från Dewalt inköpt i Juli i år från K-rauta för 1795:- Kan inte modellen men den på 12 volt och 2.6 A batterier. Skulle skruva igenom en fönsterbåge och så brinner den upp!

Tydligen rätt vanligt bland Dewalts konsumentmaskiner.

Jag skruvade upp borrmaskien för att inspekter och får inte ihop den igen, tror ni att K-rauta forfarande vill ge mig en ny?
 
JLAINE skrev:
En borrmaskin från Dewalt inköpt i Juli i år från K-rauta för 1795:- Kan inte modellen men den på 12 volt och 2.6 A batterier. Skulle skruva igenom en fönsterbåge och så brinner den upp!

Tydligen rätt vanligt bland Dewalts konsumentmaskiner.

Jag skruvade upp borrmaskien för att inspekter och får inte ihop den igen, tror ni att K-rauta forfarande vill ge mig en ny?

Du skulle aldrig ha skruvat upp den! Tror inte du får en ny p.g.a detta.

Min Dewalt 18 volt Lithium brände också.
 
Tror ochså att det är kört att få byta till en ny, bra med min nya milwauke i alla fall som stannar av sig själv om belastningen blir för tung. Ska nog försöka skruva ihop Dewalten någon kväll och sedan försöka få tillbaka pengarna.
 
sled skrev:
Du skulle aldrig ha skruvat upp den! Tror inte du får en ny p.g.a detta.

Min Dewalt 18 volt Lithium brände också.
Dårlig at den gikk opp i røyk så fort. Men ingen produsenter tar den i mot når du selv har åpnet den.
 
Biltemas magnetiska vertygshängare.
Orkade inte hålla uppe min minsta skruvmejsel.
Blev Ikeas knivhållare istället. Den är iallafall magnetisk!
 
  • Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C19-369_l.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
magnusj skrev:
Biltemas magnetiska vertygshängare.
Orkade inte hålla uppe min minsta skruvmejsel.
Blev Ikeas knivhållare istället. Den är iallafall magnetisk!
Bifall på Biltemas hängare, skitdålig!
 
P
Min sambo skulle laga punktering och passade på att plocka upp en skiftnyckel och även ett paket med betongskruv vid ett besök på Dollar$tore.

Betongskruven gick av vid handdragning. Dom gick knappt ens att dra in i en träfiberskiva.

Lagningen av punkteringen var en händelse sig. Efter att hon varit ute i förrådet nära nog en timme började jag fundera på vad som kunde ha hänt så jag bestämde mig för att ta en titt. Hon hade slitit rätt bra men inte kommit någon vart då käftarna på skiftnyckeln glipade å det grövsta. Vi "hjälptes åt" att fixa punkteringen och på väg in tvingade jag henne att slänga skiftnyckeln i metallåtervinningen. Ett par veckor senare dök dock nyckeln upp i ett annat sammanhang.

Farsan hade köpt en fantastisk grovdamsugare av märket Meec. Jag provade den på lite pelletsspån. Första tanken var att dom måtte vara limmade i golvet. Maskinen förde ordentligt med oväsen men spånen rörde sig inte ur fläcken. Kollade filtret. Nytt och fräscht. Bästa sättet att få in nåt i den är att hälla skräpet in genom slangen.

För min egen del passade jag på att köpa en polermaskin på Biltema för en billig penning. 139 spänn tror jag. Man ledsnar snabb på att stå och se dum ut och inget händer. Klassiska polertrasor funkar multum bättre.

Biltemas däckställ för nära 600 var inte nått att ha det heller. Ett av stagen vek sig av belastningen av 4 st 195/65 . Bytte mot två av den stående varianten dom har. Ser något svajigt ut med däcken på, men dom har hållit långt längre än hyllvarianten.

Då jag tänker på det blir jag en aning uppgiven. Sånt slöseri att producera alla dessa skitsaker som inte går att använda till nått.
 
Intressant om däckstället från biltema, hyllvarianten 41-291, jag är rätt nöjd med det, har 9 däck på det och känner mig inte alls orolig när jag lyfter av och på mina däck.
 
Pärzon.... låter du en tjej byta däck med en budget skiftnyckel?????
 
Mitt sämsta inköp någonsin är med en skiftnyckel av sämsta sort. Har testat att använda den en gång på tio år och den glappade så mycket att det var lögn i helvete att bruka den på ett normalt sätt...

Dock ligger den överst i verktygslådan, bara för att ge mig en påminnelse om att billig skit oftast är "billig skit" så man inte gör om misstaget. Får skylla på att man var ung, dum och fattig student.

Nimajneb, gissar att det var ett cykeldäck...
 
Vill man ha något billigt och bra, får man köpen en billig och en bra...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.