Skarpsynta rackare härinne minsann ::)
 
ser jätte fräscht ut med vita vitvaror...speciellt när du har kombinerat det vita med valnöt!!!

;)

 
Snyggt. Mycket snyggt kakel. Vad är det för märke?

17323
 
ByggSann skrev:
ser jätte fräscht ut med vita vitvaror...speciellt när du har kombinerat det vita med valnöt!!!

;)
tackar ByggSann :-*

17323; Märket heter Marmaron. Varianterna Arkaion, Palaion och Kalon mixade.
Är s.k. grantikeramik, runt 1cm tjockt. Ingenting för en klen liten kakelskärare märkte vi. Gick knappt ens att repa :D
Som tur var hyrde jag en maskin på bauhaus som syns på bilden där vi satt ute och latade oss. Skar jättefint.
Kaklet kostade runt 7-800:-/m2 om jag inte minns fel. Köptes på Kakeldax (kakeldax.se)
 
Hej!

Vi tänkte också lägga valnötsgolv! Vad är det för modell, vart köpte ni det och hur mycket kostade det? Många frågor blir det!
Snyggt ihop med valnötsskivorna!! Skönt att få se det på bild innan man chansar i verkligheten!!

//Lecke
 
Det är Tarkett Viva halvmatt 3stav. Vi köpte det av min far som jobbar inom byggbraschen till *host* lagom pris  :D

Tror det ligger på 289:-/m2 i butikerna här i stan

Måste passa på att rekommendera Viva, det var ruskigt lätt att lägg samt väldigt tåligt. Inte en tendens till att flisa när man slår ihop dem.
 
Funderar på att betsa med ngt mörkt. Inte hunnit klura så mycket på det än :)
 
Om det är någon som är intresserad, så kan jag sammanfatta kostnaderna nu i efterhand till ca 62 000:-
inklusiva allt, dvs även tapeter, golv, kakel etc
Då ingår inte diskmaskinen och spisen som vi dealade till oss i samband med husköpet.
Dem borde i runda slängar ha kostat ca 14 000:-

Det behöver mao inte kosta minst 100 000 att bygga nytt kök, men det visste ni kanske redan :)
 
Hej!
Tycker köket blev himla snyggt! Vi har funderat i samma banor, med valnöt på golv och bänk, och vitt emellan. Har varit inne mycket på att köpa IKEAs Ädel som ni har, men tycker att den på dina bilder ser lite mer vitgul än helt vit ut (och den _är_ ju bruten vit efter vad jag har förstått det som). Tycker du bilderna gör vitheten rättvisa, eller är de tagna i konstigt ljus?
 
Golvet, är det laminat, äkta parkett eller fanérgolv?
Valnötsparkett börjar ju i vanliga fall på runt 6-700.- kvadraten, så under 300.- låter väldigt mystiskt.
 
snyggt med vitt kök!

Vi funderar på något liknande fast det blir nog släta vita luckor och bänkskiva i ek. Det lutar dock mot zambo (Coop) eller epoq istället för ikea.

Är det en Cylindafläkt ni har? det är inte lätt att hitta annat än rostfritt idag :surprised:
 
Henriettae skrev:
Hej!
Tycker köket blev himla snyggt! Vi har funderat i samma banor, med valnöt på golv och bänk, och vitt emellan. Har varit inne mycket på att köpa IKEAs Ädel som ni har, men tycker att den på dina bilder ser lite mer vitgul än helt vit ut (och den _är_ ju bruten vit efter vad jag har förstått det som). Tycker du bilderna gör vitheten rättvisa, eller är de tagna i konstigt ljus?
Nog ser man skillnad på vitvarorna och luckorna, men i "verkligheten" tycker jag inte nyansskillnaden är så stor som på bilderna. Inget som stört mig iallafall
 
Illunion skrev:
Golvet, är det laminat, äkta parkett eller fanérgolv?
Valnötsparkett börjar ju i vanliga fall på runt 6-700.- kvadraten, så under 300.- låter väldigt mystiskt.
Tarkett Viva är trägolv, dock ej slipbart. (9 mm tjockt om jag inte minns fel)
Det är inte laminat.
 
Krisse skrev:
snyggt med vitt kök!

Vi funderar på något liknande fast det blir nog släta vita luckor och bänkskiva i ek. Det lutar dock mot zambo (Coop) eller epoq istället för ikea.

Är det en Cylindafläkt ni har? det är inte lätt att hitta annat än rostfritt idag  :surprised:
Det är en Cylinda i aluminium, japp :)
Även futurum säljer exakt samma fläkt för några hundralappar till
 
Noel skrev:
Nog ser man skillnad på vitvarorna och luckorna, men i "verkligheten" tycker jag inte nyansskillnaden är så stor som på bilderna. Inget som stört mig iallafall
Tackar! Då verkar det ju som att luckorna på bilden är något mer gula än vad de är i verkligheten - lovande!

Vårt valnötsgolv är laminat och köpt på Bauhaus för 300 kr/kvm. Parador heter märket och här ser ni det i rummet brevid köket:
file-754259.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.