Vi har aldrig kaklat själva och kommer heller aldrig att göra det. Det skulle nog inte bli så bra...  :D

Bättre för oss att leja ut det till proffs, men precis som kakelmaster skriver så gäller det att ha en god kommunikation med plattsättaren och att anlita någon som är van vid petiga privatpersoner... Vi har för övrigt bara goda erfarenheter av duktiga plattsättare, det är ju en fröjd att se hantverket!  :cool:
 
Jag byggde hela badrummet själv från "scratch". Hade inte kaklat förut men, som sagt, planerar man noga innan man börjar så går det nog bra för de flesta. Det gäller att tänka på hur det blir med passningen i hörnen så man inte får en 1 cm:s bit där, det är inte snyggt. Så här blev det hos oss i alla fall: (säkert många som har sett det i bilder-på-badrum-tråden, men ändå)



// Lidman
 
Supersnyggt Lidman! :)

Ibland går det ju inte att få ihop alla rekommendationer, t ex symmetri kring dörr och att undvika små bitar i hörn etc (givet att man inte vill byta kakel och grunddesign). Inte ens min plattis fixade det och inte jag heller i källargången. Blir till att kompromissa och inte bryr man sig heller efter typ en månad!

Även nästa badrum gör jag själv om jag inte får akut tidsbrist. Kommer säkert att plannera i ett halvår och "torrlägga" kakel/klinker i veckor tills det ser bra ut och jag byggt upp rätt mängd självförtroende!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.