Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Krayman skrev:
Klippa klorna oftare?
Jo visst kan man göra det men då kan de små liven inte klättra upp i träden ifall det springer en lös hund(vilket har hänt) som jagar livet ur katterna + att är de ute katter så måste de kunna förvara sig med klorna dvs ej klippning.
 
En del riktigt osmakliga förslag här.
Tror ju inte TS eller andra som har intresse av tråden är ute efter att få tips om att döda andras katter... eller att placera fågelholkar/fröautomater så att fler småfåglar ska dö!

Det där med att sätta upp spikar var kanske inte ämnat som någon tortyrmetod. Men det låter som om djur skulle kunna skada sig där av misstag, så den varianten skulle inte jag som djurvän ge mig på iaf.

Många katter har stark jaktinstinkt (lite olika från individ till inivid, faktiskt) och det handlar oftast inte om hur mycket mat de får serverade hemma.

Tror det bästa vore om du kunde flytta bort fågelholkarna så de inte syns så mycket för katterna. (Men det klart, utom synhåll för även oss människor förlorar det ju lite sin charm.)

Skulle det funka att sätta upp dem på någon fasad istället? Borde vara svårare för katterna än att klättra i träd.

Det där med uppochnervänd tratt låter som ett effektivt hinder - fast det kanske inte blir så där väldans estetiskt tilltalande? Om du inte tar och målar tratten som en flugsvamp, förstås! d^_^b
 
Nu tror jag att TS har fått svar och jag stänger tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.