Undrar vad ni har för tankar och erfarenhet kring bastudörrar av glas? Ska jag välja en i klarglas eller en med någon färgad ton?
 
Har färgad pga att det är i badrummet och det ger en behagligare (=lägre) ljusnivå i bastun där man ju vill ha det lite mörkare allt som oftast.

Snyggt från utsidan är det också då man inte direkt ser in i bastun fast fårn bastun ser man ut i badrummet.

Ser ut såhär:
29.jpg

OBS att bastun på denna bild ej ännu är klar ;)

Man ser reglarna därbakom om man tittar lite noga.
 
Jag antar att det är bronsfärgat glas du har? Ser fint ut. Har dock inga större krav på insynsskydd och ljuset utanför bastun kommer vara dimmer-bart
 
Jepp brons.

Självklart har vi dimmbart i både bastun (fiberoptik) och i badrummet (spottar) ;)
 
Jag tycker det där beror lite på vad som är utanför bastun.

Sitter dörren rakt framför en toalettstol skulle jag nog inte vilja ha glasdörr öht. Måste man gå på muggen vill man inte bli beskådad från bastun, och sitter man och myser i bastun vill man inte se någons toalettbesök.

Om man ska ha glasdörr så väljer jag tonad. Det blir mer avskilt och avslappnande så.
 
Har timrat en bastu i den sitter en glasdörr med färgat glas mellan den vedeldade bastun o svalen, det går också bra.
Men vad ska man satsa på för ljuslösning ?
 
Fiberoptik är deluxe ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.