Hej,
håller på som bäst med planeringen av ett 1 1/2 plans hus med entre på kortsidan, men får inte till det. Hade önskat ha entre, badrum, groventre/tvätt, mindre kontor/sovrum samt en öppen planlösning mellan kök och vardagsrum på nedervåningen. Får dock inte ihop det så att det känns bra, är det någon som har haft ett liknande problem och kunde delge tips och råd skulle jag vara mycket tacksam.

Mvh
Karolina
 
Hej!

Vad är förutsättningarna? Är det en befintilg husmodell som modifieras? Vad är spikat och inte? Mått? Trappans läge och typ?
Är övertygad om att allt går att lösa. Lite mer info bara!

mvh / hurk
 
Hej igen,

det är ingen befintlig husmodell, men måtten år 12*8 samt med en glasveranda mitt på framsidan på 4*3 (där vi tänkte placera ut matbordet). I övrigt är alla andra väggar flyttbara och trappan är vilket som. Enda kravet är att vi vill ha entre på vänster kortsida samt en dörr för groventre längre bort på samma vägg. Trappan får gärna placeras mitt i huset eller närmare entren. Dessutom vill vi ha en gammal vedspis i köket och en öppen spis i vardagsrummet.

Problemet vi har är att vi inte riktigt får ihop detta till en bra lösning, så alla förslag mottages tacksamt.

Mvh,
Karolina
 
en lite roddig skiss, kanske har missförstått dig på någon punkt men.. det här tror jag är en rätt fin lösning! mvh / h
 
  • 01.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är ett förslag som vi fick när vi tog in offerten inför vårat husbygge. Jag gillade själv planlösningen väldigt mycket, men just detta förslag gick dock bort p.g.a. andra orsaker. I stället bygger vi ett Sjödalshus Continental 1 som vi har gjort om en del för att få in t.ex. ett arbetsrum/gästrum nere. Jag har dock inte tillgång till den planlösningen just nu, men jag kan återkomma med den senare.
 
  • Entreplan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla in husfabrikanternas kedjehus. (Hus i grupp, våra områden etc)

Där brukar det finnas hus för smala tomter med den lösning du söker.
 
Tack så hemskt mycket alla som har ansträngt sig!
Båda lösningarna verkar intressanta, återkommer snart med ett förslag, så får vi se vad ni tycker. Återfick inspirationen att försöka igen nu.

Mvh
Karolina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.