:confused: Håller som så många andra på att fixa ett badrum i källaren. Har en bekant som skall hjälpa mig med kaklingen. När han var och besiktade väggarna tyckte han att det skulle vara en god ide att regla ut ngn cm och sätta minerit runt om eftersom väggarna är aningen ojämna. Jag har börjat kolla upp lite grann men funderar på om det inte är lättare att justera dom med puts eller bruk eller ngt liknande. Har någon vänlig själ därute några åsikter om detta?
 
Vi bygger bad i källaren, har limmat upp litexplattor och det var lätt att få det spikrakt så håll inte på med en massa puts, det tar bara tid. En person har fått det klart på en dag. Det är mitt tips
 
rille38 skrev:
:confused: Håller som så många andra på att fixa ett badrum i källaren. Har en bekant som skall hjälpa mig med kaklingen. När han var och besiktade väggarna tyckte han att det skulle vara en god ide att regla ut ngn cm och sätta minerit runt om eftersom väggarna är aningen ojämna. Jag har börjat kolla upp lite grann men funderar på om det inte är lättare att justera dom med puts eller bruk eller ngt liknande. Har någon vänlig själ därute några åsikter om detta?
Har man en källare med puts eller betong väggar så skall man inte hålla på tjafsa med något skivmaterial det är bara dumheter. De bästa väggarna är puts och betong för då är risken minst för att få fukt skador. Klarar man inte av att putsa en vägg så lejer man bort det till en murare som gör det på nolltid.
 
Håller med kakelmannen. inget skivmaterial och INGET J***A TRÄ i en källare. JAg skulle rekomendera att putsa med Putsbruk B klarar vatten från båda håll utan att vittra som tex Putsbruk C kan göra.

En sån här konstruktion håller hur länge som helst och skulle det komma in lite fukt/vatten så lär ni inte ens märka det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.