Hejsan,

Jag undrar hur man gör när man har betonggolv och vill ha fönster ner till golvet och skjutdörrar till altan. Blir det inte väldigt höga trösklar över syll osv? Har man syll under fönster och skjutdörr?

Tack på förhand.
 
  • Gilla
algorion
  • Laddar…
Jättefint golv! Kommer i nästa vecka gjuta golvet i källaren, ca 50m2 fördelat på tre rum och sedan slipa det som Wormit. Priset ligger på 350-500:-/m2, beroende på hur mycket väggar, hörn och andra svåra ytor det är. Håller er uppdaterade ang priset!
 
snyggt golv...och hus..rena väggar..
så skulle jag byggt hus idag...
 
EmMi skrev:
. Har ni testat söla rödbetor? ;-) Frätmärkena syns inte i alla vinklar, men de finns....undrar bara hur det kommer att se ut nedanför köksbänken efter ett tag.... QUOTE]
samma frätmärken får du också av ketchup, senap, ättiksgurka,vinäger, majones, drässing. Produkter som innehåller ättika, citronsyra, vinsyra,osv kan orsaka samma skada som en rodbeta inlagt i ättika. Men du ska väl inte sluta laga mat för det :). Dom som har en köksbänk av betong har det värre och kanske ger dej tips hur man skyddar och återställer glansen
gaia
 
Jag har för mig att man kan få matta polerade betonggolv. Är det så och i så fall har de en yta som inte drar åt sig fläckar? Vi ska bygga nytt och tänkte oss golvvärme och betonggolv på ca 100 kvm, även i entré. Har tänkt betonggolv för att det är tåligt och lättstädat, eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.