Nu har jag lite problem här och hoppas på er hjälp:). Tvättade i alla fall idag och tog det sista sköljmedlet i flaskan, såg att det var lite klumpigt men tänkte att det löser säkert upp sig. Men när jag skulle ta ut tvätten märkte jag att sköljmedlet fortfarande var kvar i facket, dock lite mindre och mer lite vatten inblandat. Jag "torkade" då ut facket och drog med tops där sköljmedlet skall ner. Hällde i lite nytt sköljmedel och drog på en tvätt till men det har inte rört sig ur fläcken.

Jag antar det gamla sköljmedelet har satt sig i ledningen till trumman men hur fixart jag det hela? Sökte lite på forumet och läste att man brukar använda citronsyra till att rengöra tvättmaskinen, men fungerar det även om man fått "stopp" i maskinen så att säga?
 
Du ska använda ett MEDEL att SKÖLJA med. :D

Ursäkta, kunde inte motstå....
 
Varmvatten?
 
Ta ut facket, ta isär om det går, och kör i diskmaskin? Sköljmedlet tar nog samma väg ner till tvätten som resten av tvättmedlet. Tror inte det finns en särskild slang, men gör det det så kan nog varmvatten under lite tryck göra underverk.

Undrar förresten varför sköljmedlet koagulerar i flaskan med tiden? Åtminstone ICAs "Skona" brukar klumpa sig efter ett tag.
 
Har själv haft samma problem som löste sig genom att jag bara gjorde rent "vattenfiltret" på inkommande vattnet om man skruvar bort själva slangen ifrån tvättmaskinen så sitter det en fingerborgs liknande sil i maskinen som man lätt kan ta bort och göra rent, prova det.
 
  • Gilla
Zanlin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.