Finns det någon som säljer "single gang" eller "double gang" eldosor i sverige??
Funderar på att köpa hem ett multiroom system från staterna, eller i alla fall förbereda för det. Det verkar enklast att montera kontrollpanelerna i därför avsedda apparatdosor, vilket oftast verkar vara "single gang"

Kanske till och med någon som har ett bra system att rekommendera? Jag lutar just nu mest åt Breathe Audio eller Nuvo, men det kanske finns bättre system för de pengarna?
 
Om du ändå ska beställa från andra sidan pölen kan du inte be dem skicka med dosor?
 
Jo det skulle ju funka, men jag kommer inte att beställa ett system på ett bra tag ännu.
Jag vill dock förbereda kabeldragningen nu när jag håller på att sätta upp innerväggar. Jag tror att det blir lite för dyrt att beställa endast eldosor från usa separat.
 
Vad ska man ha för ström till att driva ett amerikanskt multiroomsystem?
 
Jag föredrar den strömmen som kommer ur väggen :)
Skämt åsido, de flesta system idag ( de jag har kollat på) klarar av 110-240 Volt så det brukar inte ställa till problem.
Bara att byta ut nätsladden mot en med svensk standard då uttaget i utrustningen är detsamma.

Eldosorna skall dessutom bara vara till kontrollpanelerna och alltså inte innehålla någon starkström, bara nätverkskabel.
Så det är inget problem om de inte är godkända enligt svensk standard.
 
Vilket Breathe modell funderar du på? Jag var inne på att köpa BA-2430S modellen.
Den går inte att köra på 220 volt enligt supporten på outdoorspeakerdepot.

Angående dosorna, jag har försökt att hitta dom i sverige men inte lyckats. Jag gjorde som Fotografen föreslog.
 
frhe: Det verkar ju vara något sådant jag är ute efter, tackar så mycket!

pixelboy: Det sytem jag kollat på från Breathe är BA-6640MS. Det jag har kollat på vad gäller spänningsmatning så har jag endast kollat i de manualer som breathe audio har, och där står att deras system hanterar 110-240v 50-60Hz ( http://lib.store.yahoo.net/lib/yhst-5323690727015/breathe-audio-elevater2.4.pdf ).
Jag har inte pratat med någon direkt om detta dock så jag kanske är helt ute och cyklar :)
 
Om jag inte minns fel så står det i manualen till BA-2430S att det ska funka med 110-240v 50-60Hz också :confused:

Jag väntar hem en MDS-6AKIT1, vilket enligt outdoorspeak.... inte går att köra på 240v. Men jag har sett att någon här på forumet köpt en likadan som gick att köra på 240v.

Som sagt mitt system kommer med UPS senare idag, då får vi se om outdoorspeak... vet vad snackar om. Annars är det bara att köpa en "stepdown 220v - 110V converter"
 
Mycket riktigt fanns där en omkopplare 115 - 230v. Bara att tuta och mao. :wow:
 
Låter ju lysande!

Då får vi snart en recension så att man vet vad man skall köpa. :)
Konstaterade tyvärr också att rs-online som hade eldosor inte säljer till privatpersoner :(
 
Redigerat:
Måste tyvärr göra dig besviken. Det lär dröja med en recension, har en hel del att göra på andra delar av huset innan installation blir aktuell
 
Då får jag helt enkelt ta ett eget beslut. Nu är det ju ett bra tag till det att jag beställer så jag skall nog kunna hitta nåt lämpligt :)
För att återgå till startfrågan: Finns det någon firma som säljer till privatpersoner som kan tänkas ha dessa eldosor, eller blir det enklast att ta dem via någon vänlig själs firma ??
 
G
Dosorna ser ut att vara väldigt lika Giras egna dosor..
 
Farnell har ett gäng dosor. Dom säljer till privatpersoner men endast via telefon och förskottsbetalning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.