Hej!

Håller just nu på att bygga ett badrum i en sommarstuga och behöver lite hjälp med vad jag behöver på väggarna.
Eftersom huset inte är toppskick för övrigt och jag inte vet hur länge det kommer stå kvar så vill jag inte lägga ner för mycket pengar på det.

Förutsättningarna för ena delen är en reglad grund med C/C mått 300 mm och andra delen är en en platta gjuten av tegelstenar och delvis ren betong. Duschlösningen är en kabin.

Vad tycker ni jag skall ha på golv respektive väggar? Räcker det att ha vanlig tapet med våtrumsfärg på?
Vad anser ni billigast och lämpligast att lägga på golvet?
Hur är det med våtrumstapet, svårt att sätta, underarbete?

Sommarstugan skall jag ej använda själv utan bara för uthyrning och står ouppvärmd på vintern.

Tacksam för svar och synpunkter av alla de olika slag.
 
Är det verkligen INGEN som kan ge mig nått råd?
 
I dusch hörnet kakel..... ovan TS frimärke i kakel..Resten av väggarna glasfiberväv och våtrums färg... Om detta är billigare än helkaklat låter jag vara osagt... Golvet plastmatta elle klinker same same but different...
 
Hej!

Tack för någon svarar iaf!
Jag skall ha duschKABIN, fortfarande krav på att ha kakel?

Vet någon vad plastmatta kostar och vad behövs för underlag?
 
Jag skulle ha lagt plastmatta på golvet och glasfiberväv i hela resterande utrymmet. Se till att du får väv, lim och färg anpassade för våtrum. Jag trodde jag fått det för ca 10 år sedan då jag hjälpte en polare. Sedan blev det mögel på väven ... Bara att börja om ... (Då blev det kakel.)

Plastmattan tycker jag eftersom det är billigt, slitåligt och tål en del rörelser. Dessutom våtrumssäkert, vilket säkert behövs trots kabin. Väven tycker jag för att den är både mekaniskt tåligare och mer våtrumstålig än målad tapet. Visserligen dyrare att göra, men underhåll är dyrt ... bättre att göra rätt från början.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.