Hej!

Någon väl insatt som vill rada upp alla godkända typer av vattenburen golvvärme i badrum på regelverk? Gärna hur de är uppbyggda oxå och kanske vilket som är att föredra.

Mvh Lagavulin
 
Har du regelverk så bör du ju i vilket fall flytspackla golvet för att få det stabilt och med fall, då tycker jag att det enklaste är att flytspackla in en golvvärmeslang samtidigt.

Själv gjorde jag så, jag använde en 12mm PEX golvvärmeslang.
 
Jag kommer använda slang och shunt från www.lksystems.se, verkar mkt seriösa och har en minishunt för golv upp till 10kvm för helrätt pengar.
 
Menar du "godkänd" eller "typgodkänt"?

Jag har själv lagt dryga 30mm finbetong över plåtfixerade 20mm Uponor-slang. Under detta golvspån och träbjälklag.
Godkänt, men ej typgodkänd konstruktion.
 
Johan, visst fanns det en sida/tråd där du beskriver din konstruktion? Har du länken?
 
Golvvärmekassetter som man lägger mellan golvreglarna, lim skruva en 22mm golvspån, armering och flytspackel
Godkänd konstruktion
 
Jag skulle ha spackla in slingan i en flytande konstruktion ovanpå golvspånet. Spackel leder värme ca 5 ggr bättre än spån och gips.
 
Johan Gunverth skrev:
Post 3
[länk]
Och hur funkar det idag?
 
jeppeknaster skrev:
Och hur funkar det idag?
Som jag hade tänkt, snabbt betonggolv. En av ungjävlarna vred upp termostaten till 30° utan att vi märkte det. Det tog väl en timma sen blev det svettigt om fötterna. :D
Inga problem än så länge (4 år senare)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.