Mina munstycken är fina men släpper för mycket vatten.
Letar efter nåt som blandar vattnet med luft.

Vad rekommenderar Ni?
 
Ingen som använder sånt?
 
Vet att Naturskyddsföreningen sålde snålspolande munstycken som ska vara riktigt bra men nu hittar jag inte de på deras hemsida, Kontakta de och hör vad det kan ha varit för något.
 
Oki. Tack!
 
Har hittat den på Natursf.
Inget lågpris grej.
Köpte även en på Bauhaus för 230 spänn. Enl infot minskar den förbrukningen med 50%.
Det verkar inte troligt, Får kolla imorgon.

Är däremot pigg på den från Natursf. Annan princip. Blandar in luft i vattnet.
Kanske får mitt kör genom imorgon.
 
Imorse testade jag ett handmunstycke från Bauhause.
Komfort lean / Vattensparande handmunstycke" ca 50% reducerat vattenförbrukning.
Art 10 3040 98. WA 103040.
Den kostade 230sek. Och tar 13,5L i minuten!

Mitt gamla för 39 sek levererar 12L i minuten!

Tre mätningar var!

BORTKASTADE PENGAR!

Köp avrådes!
 
Du får torka rent den och försöka lämna tillbaka den, har du en länk till NSF ifall det finns fler intressenter?
 
Den där paketet har jag! funkar kanon ...passar även rätt hyfsat på gamla /stångfästet....
Det som är bra med ljust inblandningen av luftprincipen är ju att det blir en känsla att det kommer mycket vatten =rejäl sprut ändå..d^_^b

Mvh
 
Men varför var det så svårt att hitta det? Skandal?
Alla butiker bör ha det i sortimentet!
 
Det finns även strypbrickor i plast som man ersätter packningen i slangen med.
 
Mikael_L
kamilenski skrev:
Som vi 2 vuxna använder varmvatten för 5000 om året.
Med reservation för felräkningar får jag det till 150-160 kbm vatten uppvärmt från 10gr -> 35gr.

kamilenski skrev:
Imorse testade jag ett handmunstycke från Bauhause.
...
Mitt gamla för 39 sek levererar 12L i minuten!
150 * 1000 / 12 /365 = 34 minuter dusch / dag ...

Kanske ni borde förändra era vanor istället, eller bygga en liten bastu. :confused: :rolleyes:
 
Jenzza skrev:
Det finns även strypbrickor i plast som man ersätter packningen i slangen med.
Tyvärr plastbrickorna stryper bara ...blir som att duscha utan vatten ...kommer bara pissevatten..avskaket så att säga...:(

Mvh
 
Mikael_L skrev:
Med reservation för felräkningar får jag det till 150-160 kbm vatten uppvärmt från 10gr -> 35gr.



150 * 1000 / 12 /365 = 34 minuter dusch / dag ...

Kanske ni borde förändra era vanor istället, eller bygga en liten bastu. :confused: :rolleyes:
Jag låter andra lukta illa. Själv älskar jag tvål,vatten och rena kläder... :-D
 
PX-21 skrev:
Tyvärr plastbrickorna stryper bara ...blir som att duscha utan vatten ...kommer bara pissevatten..avskaket så att säga...:(

Mvh
Vi provade med de brickorna. Kass.

För 10 år sen hade vi ett munstycke i vitt färg, som i öppningen hade två brickor. Även den blandade in luft på ett fint sätt. Men hittar de ingenstans numera. De levererade ca 7-8 l vatten i minuten vid fullt on.

Undrar vem torkar sig med ett blad toa papper. ;-/


Nu är den beställt. För tillfälle har jag monterat en vanl ballofix och ställt den på 8l/m.
Det spärrar lite. Men flödet är som prostata problem...
Hoppas det nya munstycket ska ge lite tryck.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.