Hej!
Hur får man ett sovrum att se större ut? Vad ska man tänka på vad gäller ljusinsläpp, färger , möblering och så?
Någon som har ett bra tips på hur man i ett sovrum kan förvara använda kläder? Ni vet kläder man tar av sig innan man går och lägger sig, men inte lägger i tvättkorgen typ.. Något smart tips, men inte att hänga dem över en stol..Vill få bort den "stökiga" känslan och vill helst inte se dem..
Tack på förhand!

 
Har någonstans läst att om man vill få något att inte verka så litet så bör man hålla sig till en eller ett par färger i rummet för att inte röra till det hela för mkt.

Det där med var man ska hänga ifrån sig kläderna undrar jag med. På stolen ser det bara rörigt ut, men de måste ju få lite luft innan de hängs in igen. (Dvs, man orkar inte göra det på en gång...) Förslag?
 
Klädbetjänt ?
 
Ljusa tunna gardiner, vit fönsterbräda, vita blomkrukor med lågväxande blommor ger mest ljusinsläpp.
Ljust blå och ljust lila reflekterar tydligen mest ljus.
Men varför inte inreda rummet helt i olika vita nyanser!?! Kritvit, äggskal, natur, grädde, champinjon, vanilj, antik, kalk, creme.. Det finns ju hur många som helst!
Jag såg ett vardargsrum helt inrett i vitt och det var otroligt fint. Iochmed att det var många varma vita kulörer blev det inte kallt, utan bara rogivande.

För att slippa "klädhög på stol" har jag har satt upp två rader med knoppar på baksidan av min sovrumsdörr där jag hänger upp kläderna på kvällen.

Lycka till med sovrummet! Mvh / Malin


 
Köp en ledstång och sätt längs med en vägg.
Superbra att hänga kläder på.

Om du kompletterar med ett antal speglar kan du ju dessutom börja träna balett!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.