Nunin gott folk. Köpte en stuga på arrenderad tomt i somras och ja nu ser det ut som att det börjar likna en villa. Fasen va skönt... ser slutet nånstans INNAN snön kommer.

Huset var från början 20 kvm, där inhyser det köket, hall och ett litet litet vardagsrum. Sen är det påbyggt 25 kvm som inhyser ett stort härligt sovrum och en "walk in closet", sån ni vet som dom har i USA. På lördag blir det att gjuta plintarna för nya badrummet samt ett skafferi i anslutning till köket från gamla stugan.

Huset var från början helt nergånget kan man säga. Fanns INGET alls.. nu är det ett toppmodernt kök, allt i hela huset är sprillans nytt. Och allt detta på bara 3 månader och ca 80 tusen. Och det enda jag haft hjälp med är takstolarna och gjuta plintarna. Annars har man slitit på efter jobbet varje dag...
 
Ropen skalla, bilder åt alla!!
 
Här är en liten bild... dock för två veckor sen så mkt har hänt sen dess. nya, dvs den andra och sista utbyggnaden börjar ta form nu...

9b7646a65830214ffb002a7903a327.jpg
 
väldigt imponerande måste jag säga jag har hållt på ett år med ett liknande projekt på ett fritidshus. och jag ska förhoppningsvis flytta in innan första snön kommer. (snöade i morse men de räknas inte)
 
Har lite fler bilder nu... från allra första början

d8d8a4f2f1c3eae7dfe7a78c2ad211.jpg

Sen häromdagen

5b2914f8a42410f0ff2f39f3b8505d.jpg

Sen häromdagen på kvällen:

63b4cc37961b61810bc109e4fb1db4.jpg

Måste ha panelen och stommen klar på torsdag, takstolar skall byggas på fredag...
 
Väldigt bra tråd. Håll oss uppdaterade...
 
Svårt att se på bilderna hur taken ansluter men det kanske går att lägga ett hammarband på högkant över det liggande så det löser problemet.

/Kent
 
Sådär ja, några dagar har gått och nu är taket på, innertaket på verandan klart, bara gavelspetsen som skall göras på utsidan i år. Resten får vänta tills i vår..

3835ff35380a915140a92723038833.jpg

Tar fler pics during the day tomorrow...!
 
Mhmm, mordbrännarn i farten igen... ÄNTLIGEN klar utomhus för i år.. nu skall det bara göras sovrum invändigt och badrum.

16402208183813b5edc18464b5010f.jpg


1bb8780ae1ab8994ec70cfa6a9a958.jpg

084e8984ee916639ecf279a0795814.jpg

1f0004cecfc1d1be4e9b29343a70f5.jpg
 
Ska det bli ett vinkelhus när du är färdig eller ska det vara två separata huskroppar?
 
Hehe, blir vinkel hus då det är klart, men det byggs inte ihop förrän i vår.. nu är det inplastat och tätat så fint så.. Men hade en läcka här om veckan.. ujuj var som på film.. bara rann in vatten i hallen ut efter innertaket :( men men med lite asfaltsklister tätar man det mesta...
 
Har du haft någon hos dig som har mätt upp hur stor skadan var?..var det allvarligt?.tråkigt när sånt händer
 
Nope... sånt kirrar man själv. En bra karl reder sig själv vet ni.. Var bara att ta bort isoleringen och låta torka upp och sen i med ny isolering,

Idag har jag iaf fått in golvspånet i nya utbyggnaden, upp med två väggar för det gammeldagsa skafferiet och pärlspontat där inne samt satt upp innertak. Isolerat alla 45,or i ytterväggarna och kortat av innerdörrarna... kanske vart en bra dag.
 
Snickar_Palle skrev:
Nope... sånt kirrar man själv. En bra karl reder sig själv vet ni.. Var bara att ta bort isoleringen och låta torka upp och sen i med ny isolering,

Idag har jag iaf fått in golvspånet i nya utbyggnaden, upp med två väggar för det gammeldagsa skafferiet och pärlspontat där inne samt satt upp innertak. Isolerat alla 45,or i ytterväggarna och kortat av innerdörrarna... kanske vart en bra dag.
kan vara bra att åtminstonde mäta upp FK% i omkringliggande träkonstruktioner..inan man slår igen..tråkigt och behöva riva upp när det är klart.
 
Sant, men med en fingertoppskänsla löser man det mesta *ler*. Inte krångla till allt så mkt utan ja... skall ändå rivas upp till våren då vi bygger ihop den gamla grund stugan med dom två nya huset med taket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.