Ingen av de maskinuthyrningsfirmorna jag pratat med har, bla Cramo o Hyrman.
beijers säljer lösull men har inge spruta. Hornbach har inte.

Någon som vet var det går att hyra i Lund/Malmö trakten?
 
Kolla på ekofibers hemsida, där det står förteckning över firmor som sprutar - kolla sedan om dom kan hyra ut en liten spruta
 
tror att det är få företag som hyr ut sprutor utan att sälja sin egen produkt samtidigt, och troligtvis även göra jobbet.

måste du spruta då? du kan ju köpa det på säck, lägga säcken i isoleringsfacket och bara skära upp den, så fyller det ju på rätt bra. funkar i bjälklag åtminstone.
 
Jag behöver spruta in ullen i befintligt mellanbjälklag. Dvs öppna upp lite hål här o var i golvet på ovanvåningen och blåsa in isolering. Sidovindarna har även de trägolv så där vill jag göra samma sak.

Isolera mellanbjälklaget är kanske lite onödigt men min tanke är att det skulle dämpa ljud ner till nedervåningen. I mellanbjälklaget finns redan isolering, ca 7-10 cm, så det tänkte jag fylla på med lösull.

Jag har öppnat upp 2 hål redan i golvet på ovanvåningen. Från hålet i bjälklagsfacket vid gaveln så blåser det upp en isig vind....

I bjälklaget på sidovindarna så behövs det definitivt fyllas på med isolering, men som sagt så är där lagt 22 mm råspont till golv så det vill jag slippa bryta upp helt.

Vilka lösullsfirmor finns det då i malmö/lund trakten?
 
FEAB Isolerproffs AB - Syd Adress: Ynglingavägen • 245 65 HJÄRUP
Tel: 040-94 35 00 Thomas Harryson
Tel: 070-434 04 00
Fax: 040-94 35 01
e-post

www.feab.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.