Leia08: Jag skriver visst som en kråka!!
Frågan som följer? Var låg huset ni tittade på?
 
kalah skrev:
Har själv planer på att bygga. En av de mest intressanta är lb-hus. Kontaktade en säljare i Halland, för att få se ett classic-hus, men de har inte hört av sig.

Leia08: Var log huset ni tiitade på?
Vem var det du kontaktade? De kontakter jag har haft med Göteborgskontoret har varit snabba från första stund, men du kanske har vänt dig till Halmstadskontoret? Jag har själv varit och tittat på ett Classic 135 och ett Classic 121, båda tyvärr mitt i bygget så det var mest bara bra för att skaffa sig en uppfattning om planlösning och sånt, ska få se samma 121:a om några veckor igen när det är mer färdigt....
 
Hittade på någon tråd att alla visningshus inte ligger ute. Ringde därför till hk, de hänvisade mig till närmaste kontor, vilket mycket riktigt var Halmstad.
 
Vi är väldigt nöjda med vårt LB-hus. Flyttade in i vårt Classic 121 i juni i år. Fick det värderat en bit över vad vi gett direkt av utomstående mäklare. Mäklaren tyckte att det var ovanligt hög standard om man ser till vad vi betalat. =)
 
Strands skrev:
Vi är väldigt nöjda med vårt LB-hus. Flyttade in i vårt Classic 121 i juni i år. Fick det värderat en bit över vad vi gett direkt av utomstående mäklare. Mäklaren tyckte att det var ovanligt hög standard om man ser till vad vi betalat. =)
Det där va något av det bästa jag har läst idag....nästan lika bra som när banken ringde igår och beviljade kreditivet.
 
Kalah: Vi har inte varit på någon visning ännu, men det ska snart bli av. Ligger på vårt bord att hitta ett datum som passar. Huset ska ligga i Bergsgård är det sagt. Ska bli spännande att få ta sig en titt på planlösning, standard m.m. Har du planer på att bygga någonstans kring Halmstad?
 
Ja , en bit in i landet från Halmstad.
Hur ser ni på det med förvaring/ tvättstuga? Sambon tycker det är på tok för dåligt med utrymme för detta. Ungarnas grejor, fritidsintressen.
Vid kontakt med Eksjöhus rekommenderade han varmisolerat garage/förråd.
 
kalah skrev:
Ja , en bit in i landet från Halmstad.
Hur ser ni på det med förvaring/ tvättstuga? Sambon tycker det är på tok för dåligt med utrymme för detta. Ungarnas grejor, fritidsintressen.
Vid kontakt med Eksjöhus rekommenderade han varmisolerat garage/förråd.
Glöm inte bort att det är ett rejält vindsutrymme på huset....
 
Leia: Ja, Limited Edition är extremt lik green edition till planlösningn förutom småsaker som garderober och ett rum extra i GE. LE har lite större vardagsrum på bekostnad av köket t.ex
 
Hej

Jag skickade mail till LB-Hus angående priser på Villa Classic. Han svarade inom 5 minuter. Det är service det! Annars har husknuten ett visningshus från LB hus.
 
Strands skrev:
Vi är väldigt nöjda med vårt LB-hus. Flyttade in i vårt Classic 121 i juni i år. Fick det värderat en bit över vad vi gett direkt av utomstående mäklare. Mäklaren tyckte att det var ovanligt hög standard om man ser till vad vi betalat. =)
Härligt. Vad fick ni betala för 121? Då menar jag totti för huset, rest och klart invändigt, exkl tomt, tomtarbeten, grund etc.

PM:a gärna
 
Dags att återuppliva denna tråden igen. =) VI har äntligen fått godkänt på vårt förhandsbesked så nu känns det som man kan börja ta tag i sakerna igen. Vi har bokat in en visning på ett Classic 135 imorgon, dock ej med öppet kök men vi hoppas att man äntligen kan få sig en uppfattning om huset är något för oss eller ej. Kommer att behövas göra lite ändringar för att få ett extra rum men det är ju ett senare problem.

Någon som har förslag på vad man ska titta efter på en husvisning?

Sen har vi även funderingar på att se vad det skulle kosta att bygga ett lösvirkeshus. Vill ju gärna se om det skiljer mycket mellan de två alternativen. Finns det möjligen någon som har en "check-lista" eller något liknande för hur man ska gå tillväga för att få fram vilka kostnader som ett lösvirkeshus omfattar.

Tack på förhand!
 
LB-hus har precis i dagarna släppt ett Classic 140. Första huset i Sverige såldes i tisdags. 6 rum + kök (4 sov) samt öppen planlösning med ryggåstak över kök och vardagsrum. Såg riktigt fint ut när jag såg ritningarna. Priset i gbg låg på ganska exakt 2 miljoner. Huset finns fortfarande inte på LB-hus hemsida men om man tittar på Optimal Gladan så är det ungefär samma planlösning.
 
jhenrikj skrev: LB-hus har precis i dagarna släppt ett Classic 140. Första huset i Sverige såldes i tisdags. 6 rum + kök (4 sov) samt öppen planlösning med ryggåstak över kök och vardagsrum. Såg riktigt fint ut när jag såg ritningarna. Priset i gbg låg på ganska exakt 2 miljoner. Huset finns fortfarande inte på LB-hus hemsida men om man tittar på Optimal Gladan så är det ungefär samma planlösning.

Har nya priset på Classic 135?
 
kalah skrev:
jhenrikj skrev: LB-hus har precis i dagarna släppt ett Classic 140. Första huset i Sverige såldes i tisdags. 6 rum + kök (4 sov) samt öppen planlösning med ryggåstak över kök och vardagsrum. Såg riktigt fint ut när jag såg ritningarna. Priset i gbg låg på ganska exakt 2 miljoner. Huset finns fortfarande inte på LB-hus hemsida men om man tittar på Optimal Gladan så är det ungefär samma planlösning.

Har nya priset på Classic 135?
Nej det har jag inte, men en avancerad gissning är ca 1,9 miljoner. Det kostade 1,8 innan januarihöjnigen. Höjningen på 121:an var 85 000 och på 159:an 110 000 så runt 100 000 bör 135:an gått upp i pris, men som sagt det är bara en gissning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.