puu, skall bli spännande att se vilka nya typer av problem du upptäcker? :)
 
-MH- skrev:
puu, skall bli spännande att se vilka nya typer av problem du upptäcker? :)
Förhoppningsvis inga men det tar vi i en annan tråd.
 
dudero skrev:
Ny här. Gjorde en snabb sökning utan att hitta. Vi håller på och köpa vårt första hus. Vi hittade en finfin sutterängvilla som kittlade i vår mage.
Baserat endast på detta skulle jag leta efter hus med en mindre riskfylld konstruktion än inredd 60/70-tals-källare/sutterängvåning.

De problem som finns går säkert alldeles utmärkt att hantera för en person med rätt kunskap och praktiska förmågor, och kan man då få ett bra pris så kan det säkert bli en bra affär.

Att som alldeles ny husägare sitta med ett hus som verkligen behöver åtgärdas, och inte själv veta hur det ska åtgärdas, tror jag kan sluta illa.

I ett första hus tycker jag att det är lite mer lagom att fixa lite nya ytskikt. Protokollet säger inget om hur stora åtgärder som kommer behövas. Kanske är det bara att byta ut innergolven (riva upp parketten, plocka bort isolering och uppregling och lägga klinkergolv eller möjligen blå platonmattan med flytande golv ovanpå), men kanske behöver man dränera om, bygga om alla uppreglade väggar, och så vidare...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.