Hej experter.

Vad kan vara lämpligt att betala för att klä in två stycken skorstenar med plåt + få hängrännor uppsatta.
Har allt material till hängrännorna så det är betalt redan. Huset är enplans på ca 90kvm.
 
Vi fick betala ca 40' för två skorstenar. Mycket pengar men blev otroligt snyggt. ROT är ju bra i det här fallet eftersom materialkostnaden är låg och arbetskostnaden hög. Det lyfte hela husets utseende. (Det är ett gammalt hus så det var ganska komplicerade plåtarbeten.)
 
Snackade med plåtisen nu och det skulle bli 12000 efter rot för mig, hoppas jag blir lika nöjd med jobbet som med priset då.
 
Nu var det ett tag sen jag jobbade som plåtis, men 40.000:- för 2 skorstenar, det tycker jag lät dyrt, och det gillar jag verkligen inte att säga, för man vet inte förrän man har sett jobbet. Men huvudsaken är att Ni blev nöjda! Men får man fråga hur mycket materialpriset var?
 
Materialet ca 6000 kr. Resten arbete. Före ROT alltså. Hus från mitten av 1800-talet så de fick ta hit sin äldste plåtis för att fixa jobbet. Efter en hel del dåliga erfarenheter av hantverkare utan "känsla" för gamla hus bestämde vi oss för att det får helt enkelt vara värt det. Men visst, det är mycket pengar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.