Ja huvudsaken de... :)

Såg en trailer där huset som restes i spöregn var med...
 
magnuse74 skrev:
Nej det är klart du vill framhålla det på det sättet eftersom ditt hus är ett av de tre...

Av nämnda orsak har jag förståelse för att dina inlägg inte direkt är nyanserade... :rolleyes:
Men dina är nyanserade och objektiva? Skulle aldrig köpa något av ett företag som är svartlistat och med en VD som uttalat säger att de struntar i kunderna. Har svårt att förstå att de säljer hus i den utsträckning de gör.
 
H
Titta på Tv 4 i kväll 19.20

Kalla Fakta tsr upp problemen med Älvsbyhus.
 
Äntligen lite medial press på Älvsbyhus så att fler folk kan undvika detta usla företag tills de tvingas bättra sig! Skall bli spännande.
 
Jensen skrev:
Kolla in denna Byggbloggen, stackars familj, även dom drabbas av klantskallarna på
Älvsbyhus.

[länk]

q(;^;)pq(;^;)p
Det har väl i och försig med dåliga byggare göra även fast det handlar om totalentreprenad som vissa tycker är så bra. Tycker ofta att byggarna slarvar vid resning av prefabhus.
 
Snailman
Verkar konstigt att de slutade montera kl 12 på dagenq(;^;)p när det bara var taket kvar, har sett eksjöhus resas, på med råspontluckor och papp på bara en dag, men då har de hållit på till kl 22 på kvällen...d^_^b Och de husen har ju en massa vinklar och vrår och valmat tak så de är ju oerhört mer komplicerade än de flesta älvsbyhus
 
Hej Till Alla Älvsbyhus ägare och alla andra

Jag har skrivit på en entrepenad kontrak med Älvsbyhus för 2mån sedan. Det sorgliga är att jag har inte förrän idag läst eller hört något negativt om dem. Vår hussäljare är så trevlig så hjälpsam vi är så nöjda med honom men... Idag ..så blev vi omtumlade av telefoner från bekanta som vet om vårt "husköp"i Älvsbyhus. (tittat på Kalla Fakta)
Vi blev medlem precis för en stund sen här i forumet och läst alla inlägg nästan om Älvsbbyhus och jag är rädd. Vad ska man ta sig till? Att gå ut kostar skjortan ... att fortsätta kan kosta oss mera senare... Vilken problem man har gett sig in på.. Om vi går ut vågar man ha tomten kvar för ett nytt "husköp" hos någon annan?
Med Vänliga Hälsningar
skywolf
 
F
skywolf_06 skrev:
Hej Till Alla Älvsbyhus ägare och alla andra

Jag har skrivit på en entrepenad kontrak med Älvsbyhus för 2mån sedan. Det sorgliga är att jag har inte förrän idag läst eller hört något negativt om dem. Vår hussäljare är så trevlig så hjälpsam vi är så nöjda med honom men... Idag ..så blev vi omtumlade av telefoner från bekanta som vet om vårt "husköp"i Älvsbyhus. (tittat på Kalla Fakta)
Vi blev medlem precis för en stund sen här i forumet och läst alla inlägg nästan om Älvsbbyhus och jag är rädd. Vad ska man ta sig till? Att gå ut kostar skjortan ... att fortsätta kan kosta oss mera senare... Vilken problem man har gett sig in på.. Om vi går ut vågar man ha tomten kvar för ett nytt "husköp" hos någon annan?
Med Vänliga Hälsningar
skywolf
Om ni inte kan eller vill backa och trots allt väljer att köpa hus av leverantören med den sympatiska VDn så se för katten till att avsäga er alla erbjudande om gratis kvalitetsansvarig och besiktningsman.

Jag hade letat upp en elak kvalitetsansvarig med en jäkla pondus och sett till att han är mer närvarande än vad som är normalt.
 
Det kan nog vara dugliga hus,
Hur är det, har dom egna bygglag, eller är det inhyrda underentreprenörer ?
 
Mäster skrev:
Det kan nog vara dugliga hus,
Hur är det, har dom egna bygglag, eller är det inhyrda underentreprenörer ?
Underentreprenörer som tyvärr ofta anställer utländsk, oduglig arbetskraft för att spara pengar.

Prefabtillverkare betalar generellt sett för dåligt när de lejer bort jobben... En viss entreprenör i Umeå ska ha försökt sig på att montera Myresjöhus ifall det skulle gå ner på den "normala" byggmarknaden. Det visade sig knappt vara lönsamt så de la ner försöket ganska snabbt...

/ M
 
Redigerat:
skywolf_06 skrev:
Hej Till Alla Älvsbyhus ägare och alla andra

Vad ska man ta sig till? Att gå ut kostar skjortan ... att fortsätta kan kosta oss mera senare... Vilken problem man har gett sig in på.. Om vi går ut vågar man ha tomten kvar för ett nytt "husköp" hos någon annan?
Med Vänliga Hälsningar
skywolf
Se till att skaffa bra KA och extra beskitningsman, om ni redan har kontrakterat Älvsbyhus egna. Driv sedan frågan redan nu att få in ett tilläg i kontraktet där Älvsbyhus förbinder sig att åtgärda alla anmärkningar från KA, besiktare och anmärkningar på besktningsprotokollet. Sen skall de skriva in att de vid en eventuell tvist förbinder sig att följa ARN's beslut.

Tilläggsavtalet är garanterat väldigt svårt att driva igenom, men värt ett försök!
 
:D Nu råkar jag till och från jobba med prefabhus, anställd av en underentreprenör, och har då ofta utländska arbetskamrater,.. men jag tar inte åt mig :)
Skulle vi bygga på det viset som visats i tråden , så blev vi inte erbjudna att sätta fler hus..

Jag trodde det var tvärtom, att dom hade egna bygglag som sk-t i allting, eller var toppstyrda,

Som underentreprenör vill man ju inte lämna ifrån sig ett dåligt monterat hus, då man kanske vill få jobb igen..
Förresten vill man väl aldrig lämna ifrån sig ett halvdant resultat..
Angående lönsamheten så stämmer det att den kanske inte är den bästa, om man inte kan husen innan och utan..
 
Mäster skrev:
:D Nu råkar jag till och från jobba med prefabhus, anställd av en underentreprenör, och har då ofta utländska arbetskamrater,.. men jag tar inte åt mig :)
Skulle vi bygga på det viset som visats i tråden , så blev vi inte erbjudna att sätta fler hus..

Jag trodde det var tvärtom, att dom hade egna bygglag som sk-t i allting, eller var toppstyrda,

Som underentreprenör vill man ju inte lämna ifrån sig ett dåligt monterat hus, då man kanske vill få jobb igen..
Förresten vill man väl aldrig lämna ifrån sig ett halvdant resultat..
Angående lönsamheten så stämmer det att den kanske inte är den bästa, om man inte kan husen innan och utan..
Älvsbyhus har inga egna bygglag i södra delarna av landet längre...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.